Gå til innhold

Jeg vet om to stk som har mottatt OS i over 2år og vært sammen med BF hele tiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er ikke nære venner, men i samme omgangskrets. De er ikke flau for å fortelle om det heller. Hun ene har tom fått enda et barn med samme bf, og har "begynt på nytt" med os. Begge parene bor sammen, men i begge tilfellene er barnefar folkeregistert hjemme hos forelrdene sine.

Kan jeg skrive et anonymt brev til NAV? Hva skriver jeg i så tilfelle?

Nei, jeg er ikke sjalu hvis noen skulle bli fristet til å si det, jeg er alenemor selv, og har ikke os, da jeg tjener over øvre grense.

- Litt sjalu for at de har samboer er jeg dog;)

Videoannonse
Annonse
Gjest ->>-
Skrevet

Ja, det kan du godt.

Du skriver hvem de er og hvorfor du mener de svindler.

Skrevet

Syntes du skal si fra ja!

Skrevet

nav har også en tipstelefon for trygdesvindel. bare ring nav servicesenter på telefon 80033166 og de vil kunne gi deg telefonnummeret. jeg husker det ikke akkurat nå.

Skrevet

Hei, jeg syns du skal tipse nav om det. Det de gjør er trygdemisbruk og er straffbart. Du kan ringe nav lokal der du bor og tipse anonymt. De må følge saken opp videre ved tips.

Skrevet

kan jeg sende et brev? Har lyst til å være helt anonym. Men hva skriver jeg i så tilfelle?

Skrevet

Klart du skal melde fra! Det er våre penger de misbruker! Blir så forbanna på sånne folk!!

Skrevet

Syns absolutt du skal klage, det at det er så mange som svindler gjør at det snart kommer til å bli endrete regler rundt dette, man har ikke lenger råd til å bruke så masse penger på velferd, og enten blir disse midlene mindre ellers så blir skatten for oss andre som jobber og sliter høyere. Om alle som viste om svindlere meldte det ville etterhvert færre tørt å svindle.

Men til spørsmålet ditt. Ja, du kan melde anonymt pr, brev. Pass på å få med navn og om du vet, fødselsdato på både de jentene som svindler og gjerne bf også. Skriv grundig hvordan du vet at de har vært sammen med bf, eks. at du bor i nærheten og ser det hver dag, er i samme omgangskrets og vet at de bare er folkereg, hjemme og at dette er noe alle vet. etcetc.. Få også med at du pga bekjentskapet øsnker å være anonym.

Alle meldninger, både anonyme og ikke anonyme skal til NAV Kontroll og innkreving, egen speisalenhet som driver med dette med trygdemisbruk. Men den skal leveres/sendes til ditt eget lokale nav-kontor som sender videre.

Kjempebra at du melder. Bare i mitt lille fylke var OPPDAGET trygdesvindel ang. eneforsørgere på 9,7millioner. Tenk da det totale med alt som IKKE er funnet, og på alle andre områder, dagpenger, attføring, rehab, uføre, sykepenger osv...

MELD ALT!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...