Gå til innhold

Ja, jeg vet det finnes en navnedebatt;) Men vil ha mange og ærlige svar!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er det sånn at mannen har et så stort ønske om å oppkalle gutten etter faren sin og jeg vet det betyr så utrolig mye for han at jeg vurderer å la det skje, selv om jeg ikke er spesielt glad i navnet...

Navnet er Sjur.

Kan dere hjelpe meg til å finne et navn nr to til dette, slik at jeg har muligheten til å bruke det andre navnet litt mer?

Sjur Gabriel er jo et kjent navn fra litteraturen, det er vel det jeg har kommet fram til som jeg syns klinger best. Men problemet er at vår andre sønn har et navn som også slutter med -iel.... Så det blir litt for rart.

Liker navn i litt forskjellige sjangre egentlig, men vil ikke ha altfor poppisnavn.

Kom med mange forslag da dere!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjur Andreas da?

Men kan dere ikke bli enige om et annet navn på s? Har en mistanke om at lille Sjur kan bli mobbet på skolen.

Skrevet

Elsker navnet Sjur!! :=)

Sjur Andreas hørtes bra ut,

Sjur Benedikt

Sjur Fredrik

Gjest ->>-
Skrevet

Jeg kjente en Sjur Ole, det navnet fungerte greit. Sjur Anders, Sjur Even...

Det er jo et halvsært navn, liksom. Du bør forhindre at ungen noensinne flytter til Trøndelag, og jeg synes det klinger best om dere kombinerer navnet med nok et navn innen klassisk, norsk navnetradisjon. Gabriel er for bibelsk og fungerer godt mest fordi det er kjent fra litteraturen, liksom. Andre i samme sjanger blir bare rare, som Sjur Benjamin, Sjur Nathaniel, Sjur Lukas osv.

Skrevet

Sjur er et nydelig navn :-)

Synes både Sjur Andreas og Sjur Gabriel er fine dobbeltnavn.

Ville aldri tenkt på mobbing når det gjelder navn (hvis man ikke kaller noen Rosa B.Leie, eller liknende som forsåvidt også kun er morsomt), Barn finner alltid noe å erte for hvis de vil og de som har slike eller sånne navn har ikke noen større eller mindre grunn til å bli ertet.

Sjur Miljeteig er bl.a. en fantastisk trompeter.

Skrevet

Sjur Nathaniel.. lol! =)

Skrevet

Jeg vet om en skikkelig raring som heter Sjur, så har litt blandede følelser for navnet, men når jeg tenker meg om, så er det egentlig veldig tøft!

Jeg likte Sjur Andreas.

Hva med Sjur Magnus?

Skrevet

Hva med Sjur Andre? Syns det blir litt tungt med S både foran og bak jeg;-)

Skrevet

Her var det endel fine forslag!

Jeg er ikke bekymra for mobbing i det hele tatt, kan ikke gå rundt å tenke på sånn.

Sjur Gabriel er fortsatt det fineste syns jeg, men tenkte faktisk også Sjur Andreas. MEN jeg har ingen gode assosiasjoner til det navnet så det er nok ikke aktuelt.

Og jeg HATER André som mellomnavn, det gir meg frysninger, hehe.

Sjur Erlend kanskje? Uansett hva vi velger kommer ikke navnet til å stå i stil til storebror sitt, men det bryr jeg meg egentlig ikke så mye om. Hans navn er egentlig i en helt annen sjanger, selv om jeg ikke digger mange andre navn i akkurat den sjangeren...

Skal virkelig ikke være lett!

Kom gjerne med flere forslag:)

Skrevet

Ser at noen foreslår Sjur Benedikt, det var ikke så ille,men vet du hva?

Ta bort e`en og t`en i Benedikt, da blir det Sjur Bendik. =)

DET ble jo knallfint. ;-)

Skrevet

Sjur Håkon? Det synes jeg var litt fint :)

Eller Sjur Magnus kanskje?

Skrevet

Her er et forslag :

Dropp å kalle ham opp etter farfaren.

Det gir dere mye bedre muligheter til å finne et navn dere begge liker. Så vil du ikke angre senere heller på at du kanskje var litt grei?

Skrevet

På min dialekt er Sjur det samme som Skjære (som i fuglen)...

Skrevet

Sjur Bendik var kjempefint, så fint at vi vurderer det selv nå.

Hi hi.

Skrevet

Sjur Olav syns jeg er veldig pent

Skrevet

Sjur Gabriel var fint :)

Sjur Fredrik

Sjur Kristian

Sjur Henrik

Skrevet

Sjur Bendik var det beste hittil!

Min gode bestefar heter Olav og jeg syns det er et fint, stødig og koselig navn, så ikke så dumt forslag. Men jeg syns det er litt kjedelig.

Hmm.

Kunne ikke farfar hett Trym, DET er et knalltøft navn det!

Skrevet

Og jeg er ikke vant til å signere anonym, så 23:09 og et innlegg lenger opp var HI....

Skrevet

Er Sigurd helt uaktuelt? Bedre enn Sjur synes jeg..

Sjur Henrik

Sjur Leonard

Sjur Oskar

Sjur William

Sjur Oliver

Nei.. Jeg får fugleassosiasjoner til navnet..

Skrevet

Sjur William var ikke så dumt.

Sjur Olai klinger fint, men... nei.

Gutten er ikke født enda, ei heller laget, hehe, så jeg kan jo bare håpe på en liten frøken neste gang!

Etter å ha tenkt litt så tror jeg ikke at jeg kan gi en sønn et navn jeg i utgangspunktet ikke liker, selv om mannen ønsker det aldri så mye. Så det spørs nok om jeg må være kjip og si nei:/

Skrevet

siden det er oppkalling er det bare ett rett mellomnavn

JUNIOR,hehe

men det er litt kuult og da.

Sjur Junior, eller Sjur den andre med romertegn? Hvorfor ikke være litt spesiell?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...