Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #1 Skrevet 8. mai 2010 Vi har blitt bedt i bursdag. Det er 2 stykk som skal feire den sammen. Den ene har vi mye omgang med den andre er bare en bekjent. Føler at vi må gi gave til begge to, og føler det litt rart å gi forskjellig sum til de. Det er jubileum for de begge (altså runde tall). Hadde de ikke feiret det samme så hadde vi bare blitt bedt i bursdagen til ho ene ikke den andre. Hva hadde dere gjort?
Gjest ->>- Skrevet 8. mai 2010 #2 Skrevet 8. mai 2010 Ikke gi penger? Det er fullstendig sosialt akseptabelt å gi en solid gave til den som er "deres" arrangør, og en flaske vin e.l. til den andre.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #3 Skrevet 8. mai 2010 Hi her Hadde ikke tenkt til å gi penger.. Lurte på om det var sosialt akseptabelt å gi forskjellig til de. Da vet vi det. Og ting kan bli litt lettere... Men synes det er litt vanskelig for ho andre er litt rar...
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #4 Skrevet 8. mai 2010 Jeg synes ikke det er sosialt akseptert å gi forkjellig når man feirer sammen. Virker helt merkerlig..... Man er da bedt i samme selskap, og får samme oppvartning. Hvis du vil gi mer til den ene, ville jeg gjort det i en annen anledning - f.esk på selve bursdagen
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #5 Skrevet 8. mai 2010 tull og tøys! klart det ikke forventes samme oppmerksomhet til begge parter,når du bare kjenner en av de! jeg hadde syntes det var pinlig om noen dukket opp med en "råflott" gave, når jeg ikke kjente de! kjøp det du vil til vennen din, ei vinflaske, en plante ol er supert til den andre! :-) (tror ikke de står å teller å sumerer?)
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #7 Skrevet 10. mai 2010 Hi her. Etter å ha snakket med flere om dette så kjøper vi forskjellige gaver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå