Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #1 Skrevet 8. mai 2010 Jeg var så "dum" at jeg fortalte nav at jeg hadde vært på ferie med bf og babyen vår på 5mnd i1 uke hos hans familie og at han bodde hos meg i 10 dager siden jeg var sengeliggende av sykdom og han måtte hjelpe meg. Jeg ammer så han kunne ikke ha babyen hjemme hos segog jeg hadde ikke mulighet for å ta ansvaret for babeyn da jeg var syk, nå har nav stoppet utbetalingen av overgangsstønad siden de og politiet må etterforske om jeg er sammen med bf, jeg måtte tilogmed i politi avhør :S Tingen er den at jeg nå har ingen penger, så jeg må på sosialkontoret for å få penger. Men jeg har en bsu konto med 20tusen på, fikk høre at jeg må bruke disse pengene før jeg kan få hjelp av sosialen, stemmer dette? og er det ikke slik at jeg ikke kan opprette ny bsu konto hvis jeg har hatt en før?? forbannade nav!!
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #2 Skrevet 8. mai 2010 Hvordan i all verden fikk nav tak i at barnefar var hjemme hos deg i noen dager?
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #3 Skrevet 8. mai 2010 Annie: det står at hun har fortalt det selv til Nav....
Gjest ->>- Skrevet 8. mai 2010 #5 Skrevet 8. mai 2010 Ja, det stemmer. Du får ikke sosialstønad om du har penger, selv om du i det lange løp taper penger på å bruke akkurat disse pengene.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #6 Skrevet 8. mai 2010 Ja, nå ser jeg det vettu... *ammetåke* 19:57
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #7 Skrevet 8. mai 2010 takket være min "snille" nabo som har laget ett helvete for meg siden jeg flyttet inn i leiligheten for 1 år siden. Bf var her etter han kom hjem fra jobb, altså fra 17.00 til 07.00 i 8 ukedager og så var han her nesten hele dagen i en helg, 10dager tilsammen.Nav kom på døren med 2 politimenn på onsdag for å ransake leiligheten for å se om han bodde her. Det eneste av hans ting de fant var 1 tannkost, 1 bukse og en genser som han glemte. HI
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #8 Skrevet 8. mai 2010 Det er da virkelig rett og rimelig at man bruker opp oppsparte midler før man lar staten betale for seg. Mener du virkelig at folk skal kunne sitte med titusener urørt på konto og likevel motta støtte fra NAV?
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #10 Skrevet 8. mai 2010 Du var veldig dum som fortalte det. Da må du nesten, sånn som oss andre betale for dine dumheter med oppsparte midler. Veldig trist, men jeg regner med at du lærte en ting eller tre.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #11 Skrevet 8. mai 2010 HI her. jeg fortalte nav om at vi hadde vært1 uke på besøk til bf sin familie, naboen ringte nav og sa han hadde sett bf her mer enn han burde, som naboen selv sa til meg. HI
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #12 Skrevet 8. mai 2010 Det er vel strengt talt ingen hjelp å bli politianmeldt.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #14 Skrevet 8. mai 2010 Jeg tenkte da på at du har fått penger fra de som enslig forsørger og nå vil ha sosialpenger fra de. Er det ikke hjelp. Og selvfølgelig må de sjekke opp om du er en da de som mottar penger ulovlig. Bare rett det.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #15 Skrevet 8. mai 2010 Jeg klager på nav fordi jeg synes det er forferdelig å få en slik anklage mot seg og at de kommer her og ransaker leiligheten min, det så ikke ut etter politiet hadde vært her, alt lå slengt utover gulvet. Jeg klager ikke fordi jeg må bruke pengene mine, jeg bare spurte. Men synes det er litt kjipt å måtte avslutte bsu kontoen min for da får jeg aldri opprettet en ny bsu konto. Jeg spurte sosialkontoret om jeg ikke kunne betale tilbake de pengene jeg vil få frem til nav er ferdig med å "etterforske" meg for jeg vil jo få tilbake betalt overgangsstønaden og dermed kan jeg betale tilbake til sosialkontoret slik at jeg hadde sluppet å avslutte bsu kontoen,men det ville de ikke. hi
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #16 Skrevet 8. mai 2010 For det første er det en rett HI har, nav er ikke snille. Nav er en rettighet vi har anskaffet oss for å ungå sosial dumping. Det er helt utrolig å ha slike naboer. HI var syk og trengte hjelp noen dager, det er da lett å forstå.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #17 Skrevet 8. mai 2010 fordi jeg har god kontakt med konen hans, hun er kjempe snill mens han er en sur gammel gubbe. Jeg har ingen familie i nærheten så nabodamen har vært som en ekstra "bestemor "for sønnen min
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #18 Skrevet 8. mai 2010 Eneste jeg har å si til deg er MEDIA og ADVOKAT! Har du forresten noen som kan låne deg penger? Slik at du slipper å bruke BSU-kontoen. Så kan du tilbakebetale når du har fått OS tilbake, og hvis du ikke får OS tilbake så har du jo BSU-kontoen for å tilbakebetale lånet.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #19 Skrevet 8. mai 2010 ehhh...ja! kjempe media sak. Man har oppsparte midler på bok, men forventer at skattebetalerne skal gi en penger slik at man unngår å måtte ta av egne midler???? HI: Du kan fint ta ut det som er satt inn på BSU i år uten å måtte bryte kontoen! og isteden for sosialstønad kan du jo spørre om å få et rentefritt lån fra sosialkontoret til å dekke det aller nødvendigste. Andre stønader som bostøtte, stønad til barnetilsyn osv røres jo ikke uansett om OS er stoppet, så såååååå ille kan det jo ikke være! Alternativt kan du får deg en JOBB!!
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #20 Skrevet 8. mai 2010 Lokalavisa kan godt være interessert å høre om ei alenemor som får OS stoppet og leiligheten satt på hodet fordi barnefar pleide henne mens hun var syk.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #21 Skrevet 8. mai 2010 Og ungen er 5 måneder, er ikke vanlig å ha så små barn hos dagmamma, og hun ammer jo.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #22 Skrevet 8. mai 2010 HA! Ingen har krav på stønad med mindre de fyller vilkårene! Hver sak er individuell:)
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #23 Skrevet 8. mai 2010 Ja, og det blir sikkert et kjempefint oppslag for moren som må forklare hvorfor hun forventer at staten skal hjelpe henne når hun har penger på bok! Hvis far bor sammen med mor, så har man ikke krav på OS - uansett hvilke omstendigheter som ligger bak at de bor sammen
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #24 Skrevet 8. mai 2010 bsu er vel øremerket til kjøp av leilghet eller som har med leiligheten å gjøre.. synes d blir så jævlig feil av dere å si, "hvorfor tror du du skal få penger av nav nå du sitter med penger på bok/oppsparte midler" ????!!!!!? hva mener dere?? at hun skal kjøpe en leilighet med de 20.000? d går jo ikke! hva skal hun leve av?? hvis hun i hele tatt får tatt ut de pengene til mat, husleie, strøm og diverse så holder d jo 1-2 mnder.. bruk hue da? og "skaff deg en jobb"??? herregud!! dere andre med en bitteliten baby kan jo sende den fra dere og begynne og jobbe dere da....... jiiises! lykke til HI:) liker ideen om lokalavisa, eller så må du jo få til å bevise din uskyld på noen måte! idiot nabo forresten! han er jo far til barnet ditt og er jo selvsagt innom!
Rampejenta82 Skrevet 8. mai 2010 #25 Skrevet 8. mai 2010 La det være igjen 100kr på bsu-kontoen din da. Da trenger du ikke avslutte den. Du kan jo ikke mene alvorlig at du burde få motta sosialstønad når du har 20000 på bok???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå