Elsie84 Skrevet 8. mai 2010 #1 Skrevet 8. mai 2010 Nurket mitt er 3mnd og en uke og har begynt å få tenner! er ikke det litt tidlig!? uansett han har de siste dagen fått forstoppelse og vi begynte med malt i melken i går uten særlig effekt.. han har bare fått mye luft og bitte litt bæsj.. er det vanlig med forstoppelse når de får tenner? Gir malt luft i magen til den lille? uff dette er ikke noe godt for lillemann og jeg er sliten
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 8. mai 2010 #2 Skrevet 8. mai 2010 Det er litt tidlig i forhold til gjennomsnittet, men heller ikke uvanlig. Det sies jo at de kan få diare når tennene kommer. For mye malt kan gi mageproblemmer. Hvor mye bruker du? Hvis han gråter mye og har vondt, kan du prøve å gi litt sukkervann. Oppskrift på sukkervann: 1 strøken spiseskje (15 ml) vanlig sukker løses opp i 1 dl kokt vann og avkjøles. Hvis denne styrken ikke virker, kan du øke sukkermengden til 2 strøkne spiseskjeer til 1 dl varmt vann. Oppnår du ikke bedring med den sterkeste blandingen er det ikke noe poeng å forsette. Dosering: 2 ml lunkent sukkervann gis med en doseringssprøyte inn i barnets munnvik. Ro barnet i armkroken mens du gir sukkervannet. Gi litt og litt, ikke alt med en gang. Lykke til:-)
Elsie84 Skrevet 8. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 8. mai 2010 Takk for svar trodde sukkervann bare ble brukt ved kolikk og magevondt, men det skal jeg prøve når det gjelder malt har jeg bare begynt i det små tror jeg.. en halv - 1 ts i to av flaskene i dag og i går.. er det mye? så på apoteket sine sider at doseringen er 1-3 ts pr liter melk.. syns det er så rart at han plutselig er forstoppet nå.. har brukt nan lenge (6 uker ca) uten problemer og nå er han 3mnd og får plutselig forstoppelse.. det er derfor jeg lurer på om det har en sammenheng med at han har fått opp litt av en tann..
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 8. mai 2010 #4 Skrevet 8. mai 2010 Du bruker nok ikke for mye malt da nei. Du kan også prøve litt sviskesaft, det skal sette fart på systemet. Håper dere får en god natt:-)
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 8. mai 2010 #5 Skrevet 8. mai 2010 Her var det sutring i 4 netter da tann nummer to var på vei igjennom, merket ikke noe på første tann.
Elsie84 Skrevet 8. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 8. mai 2010 Uff ja håper han sover godt, har nesten ikke sovet noe på dagen.. bare sutrer og trykker, promper og har ubehag... syns så synd på han
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 8. mai 2010 #7 Skrevet 8. mai 2010 Hvis han har vondt i magen, kan sukkervann hjelpe. det hjelper umiddelbart her ved magevondt.
Lemonia Skrevet 8. mai 2010 #8 Skrevet 8. mai 2010 Selv om hun har symptomer på tannfrembrudd kan det fremdeles ta flere måneder før første tann stikker fram. Så det er ikke sikkert at hun får tenner så tidlig som hun tror (dessuten kan jo babyer på luft i magen, forstoppelse eller diaré o.l. uten at det har noe med tenner å gjøre). Omtrent alle jeg kjenner har opplevd typiske "tannsymptomer" lenge før tanna faktisk kom fram.
Elsie84 Skrevet 9. mai 2010 Forfatter #9 Skrevet 9. mai 2010 Det er en han men tannen har stikket frem, jeg kan ta på den og kjenne spiss... og den er mer fremme i dag enn i går.. men jeg har snakket med svigermora mi som sier at det ligger til familien der å få tenner svært tidlig.. jeg fikk ikke tann før jeg var 6mnd.. han kunne godt ha ventet litt med dette altså hadde gledet meg til en litt roligere periode nå.. han er forstoppet i dag og.. har gitt han sviskepurre i tillegg til malt uten effekt.. blir det ikke bedre i dag så ringer jeg legen i morgen.. vil ikke at han skal ha vondt i magen og bli mer forstoppet.. i tillegg til smerter i munn.. og så er han en veldig gulper som også uroer han .. lille nurket mitt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå