Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #1 Skrevet 8. mai 2010 Har aldri opplevd makan til vidunderkur. Har en hud de fleste bare kan drømme om. Har ikke hatt en eneste kvise eller urenhud på over 2 år. Eneste bivirkningene jeg hadde var tørre lepper og noe tørrhet i øynene(kunne fortsatt bruke kontaklinser men brukte også briller) Vidunderkur nr1:) Og det er ikke så dyrt som alle skal ha det til. 1200 kr, resten dekkes av staten:)
Hufsla Skrevet 8. mai 2010 #2 Skrevet 8. mai 2010 nei, det har jeg aldri hørt om. Fortell mer! Hva er det, hvordan får du det og hvor lang tid tar det før det virker?
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #3 Skrevet 8. mai 2010 det er ett reseptbelagt kvisemiddel i form av tabletter som tas hver dag over 4-6 mnd. Jeg personlig merket forbedring i løpet av 1 mnd. Da jeg var ferdig så det ut som huden var byttet ut. Var så lykkelig:) Slet med kviser i voksen alder etter at jeg fikk barn.aldri hatt det som ungdom, så tok det ekstra tungt. Man kan få det hvis man går til hudlege/spesialist. Noen er litt tilbakeholdne med å skrive ut, siden legemiddelet kan ha mange bivirkninger, men nå de siste årene har flere hudleger blitt mer villig til å skrive ut. Dette blir regnet som siste utvei så man må være ordentlig plaget eller ha kviser som lager arr. Jeg hadde sistnevnte og fikk det heldigvis med en gang:)
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #4 Skrevet 8. mai 2010 Er det sant at bivirkningene kan være sterk depresjon bl.a? Må man gjennom fastlege for å gå til hudspesialist?
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #5 Skrevet 8. mai 2010 ja, og syns absolutt ikke det var noen vidunderkur. Mye penger, uten den helt store forandringen. Synes reseptfrie midler ga akkurat samme resultat
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #6 Skrevet 8. mai 2010 Det kan ikke stemme anonym 22:06. Noen få må gjennom to kurer, du er kanskje en av dem. Repetfrie midler hemmer urenheter og kviser de fjerner dem ikke permanent slik som roaccutan gjør. De aller fleste blir kvitt kvisene for alltid så da slipper man å bruke penger på alle disse kvisemidlene på markedet. Ser man det i den sammenhengen er ikke kuren dyr. 1200 kr av egen lomme er lite for en helt ny hud! Resten dekkes jo av staten som sagt. Så det er en myte at roaccutankuren er dyr;) Når det gjelder bivirkninger så er depresjon en av bivirkningene men mange er så fortvilte og leie fra før av pga kvisene at de er villig til å ta den ørlille risikoen. Må også nevne at Roaccutan ikke skrives ut til pasieneter som har slitt eller sliter med depresjon. Alle får tørre lepper og tildels tørr hud, mens noen ganske få får værre bivirkninger.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #7 Skrevet 8. mai 2010 Hvis du bestiller privat kommer du inn ganske fort, går du via fastlege kan ventetiden være lang. Vil sterkt oppførdre til å bestille hos en privat hudlege fremfor offentlig.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #8 Skrevet 8. mai 2010 Hvis du synes resptrie midler ga samme resultat, hvorfor gadd du da og begynne på kuren hvis du ble helt bra etter de andre midlene? Det skjønner ikke jeg. Vil jo tro at du først hadde prøvd midler som ikke var reseptbelagt for så å få videre hjelp hvis ikke det funket?! hallo,noe skurrer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå