Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #1 Skrevet 8. mai 2010 Jeg hadde stålkontroll på eggløsning, vet akuratt når jeg fikk den, og hoppa til køys samme dagen. På ordinær ultralyd ble jeg satt 5 dager tilbake, da hadde ikke jeg eggløsning i det hele tatt.. Var enda 5 dager til jeg skulle ha den. Jeg tok el-tester hver dag denne mensperioden for å være 100% sikker. Så UL terminer er noe jævla tull spør dere meg!
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #2 Skrevet 8. mai 2010 ....eh... egget ditt kunne ha festet seg litt sent.. Har også stålkontroll på EL, og jeg er 4-5 dager lenger kommet enn hva EL tilsier, da egget mitt festet seg utrolig tidlig. (Egget kan feste seg 2-9 dager etter EL, ca 1 uke er det "vanlige")
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #3 Skrevet 8. mai 2010 Satt tilbake betyr tidligere termindato enn menstermin....... Hi
Mor Løvehjerte Skrevet 8. mai 2010 #4 Skrevet 8. mai 2010 Ultralydterminen har ikke tilbakevirkende kraft, ble jeg forklart. Vesla her skulle nemlig vært laga før jeg hadde mensen siste gang. Ul. terminen forklarer ikke når ungen er laga, men når det er sannsynlig at ungen blir født, sa den oppgitte gynekologen jeg plaget med disse spørsmålene. Den kan altså ikke brukes til å fastslå farskap heller.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #5 Skrevet 8. mai 2010 "Ul. terminen forklarer ikke når ungen er laga, men når det er sannsynlig at ungen blir født" Fikk samme svar da jeg var på ul og det høres logisk ut ettersom ikke alle går gravide like lenge
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #6 Skrevet 8. mai 2010 Hmm dette har jeg aldri hørt før, men det var interessant! Det burde de opplyst på alle ultralyder, for dette ble jo noe helt annet.. Hi
Mor Løvehjerte Skrevet 8. mai 2010 #7 Skrevet 8. mai 2010 Ja, og vi damer har veldig ulik menssyklus også. Min menssyklus varierte mellom 21 og 26 dager, så det var også med i utregninga av ul.terminen. Jeg husker ikke i farta hvor lenge det er snakk om, men mitt svangerskap ble anslått å vare halvannen uke kortere enn hos "vanlige" damer.
Mor Løvehjerte Skrevet 8. mai 2010 #8 Skrevet 8. mai 2010 Man kan ikke vite alt, og jeg er enig i at de bør informere mer om dette. Legger ved en link om dette (håper den virker): http://www.babyverden.no/Tema/Temakategorier/Fodselen/Fodselsforberedelse/Na-narmer-det-seg/
Mor Løvehjerte Skrevet 8. mai 2010 #9 Skrevet 8. mai 2010 Det er et mellomrom her som må fjernes: n armer
Gutta er ute og puppene henger Skrevet 8. mai 2010 #10 Skrevet 8. mai 2010 jeg har vært på tidlig ul med begge mine (uke 12-13). Den terminen jeg fikk da stemte på dagen;) På ordinær ul ble jeg satt tilbake med 1 uke med første mann og 10 dager med andre mann. Men begge ble altså født på tidlig ul termin;) Noe som også stemte med mine beregninger da begge er født dagen før menstermin..
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #11 Skrevet 8. mai 2010 Slik jeg forsto det så målte de hvor langt jeg var på vei, for så å rekne ut terminen. Legen målte hodet, sammenlignet det med dette skjemaet: http://www.nsfm.no/esnurra/4.php?tabell=BPD&action=Vis (BPD er såklart bpd'en, GA er hvor langt du er på vei, i uker/dager), fant så ut hvor langt jeg var på vei(eller når babyen ble laget altså), og reknet så ut terminen. Slik trodde jeg det var, men kan jo hende jeg tar feil da. Vet det også er litt forskjeller fra sykehus til sykehus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå