2 små orkaner Skrevet 8. mai 2010 #1 Skrevet 8. mai 2010 Fikk telefon av en dame fra en annen del av byen. Hun hadde set et postbud kaste søppel i hennes søppeldunk. Da hun sjekket hva dette var viste deg seg at postbudet hadde kastet tom gods. Der i blant en pakkeomslag fra en nettbutikk med mitt navn på. Har bestilt og venter på pakke fra pågjeldende nettbutikk. Hvordan går jeg frem i denne saken? Postbudet fortjener ikke beholde jobben sin -egentlig bør han vel meldes til politiet. Problemet er jo at jeg ikke vet hvilket postbud det var. Kun sted og klokkeslett for søppelkastingen. Noen som har gode forslag å komme med.
Hikken Skrevet 8. mai 2010 #2 Skrevet 8. mai 2010 Anmelder han hos politiet. De finner enkelt ut hvem som har ruta di.
2 små orkaner Skrevet 8. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 8. mai 2010 Ja kanskje det er best. De andre tingene som ble lagt opp i søpplekasse var ikke fra samme område som jeg bor i, men får håpe det er samme person som tar de forskjellige lokasjoner.
moe_ Skrevet 8. mai 2010 #4 Skrevet 8. mai 2010 Hva med å kontakte Posten, slik at de kan internutrede?
PAVEEL Skrevet 8. mai 2010 #5 Skrevet 8. mai 2010 Fy faen det var skikkelig stygt gjort! At det finnes sånne folk!
2 små orkaner Skrevet 8. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 8. mai 2010 Ja!! Og det er ikke første pakke jeg mangler i løpet av den siste måned. Bestilte også en bok som jeg aldri fikk. Tok det da bare opp med avsender som sendte meg ny. Blir nå veldig redd for at informasjon om meg som kan brukes til diverse tull legger tilgjengelig i andre søppelkasser. Synes virkelig h*n skal få svi for dette.
2 små orkaner Skrevet 8. mai 2010 Forfatter #7 Skrevet 8. mai 2010 Skal jeg da bare gå på mitt lokale postkontor å prate med de i luka? Eller kanskje forsøke å få et møte postmesteren? Vil h*n da bli anmeldt for tyveri av posten?
PAVEEL Skrevet 8. mai 2010 #8 Skrevet 8. mai 2010 Ja, og den personen som faktisk tok opp dette fra søppelet og tok kontakt med deg er jo en fantastisk person. De fleste ville vel bare tittet oppi og så glemt det:-)
tante grusom master of law Skrevet 8. mai 2010 #9 Skrevet 8. mai 2010 Dette er en sak for politiet. Gå og meld fra om forholdet.
BlåBlå Skrevet 8. mai 2010 #10 Skrevet 8. mai 2010 Dette er veldig alvorlig ! Kontakt politiet, og hør med dem hva du bør gjøre i forhold til posten. Dere har jo ganske sterke beviser mot denne postmannen.
Sylteflesk Skrevet 8. mai 2010 #11 Skrevet 8. mai 2010 Du må politianmelde og du må kontakte posten. Dette er helt klart straffbart for et postbud.
2 små orkaner Skrevet 8. mai 2010 Forfatter #12 Skrevet 8. mai 2010 Ja, hun er fantastisk. Ringte faktisk 4 gange før hun fikk tak i meg (er så dårlig til å huske mobilen). Snakk om engasjert.
2 små orkaner Skrevet 8. mai 2010 Forfatter #13 Skrevet 8. mai 2010 Gjetter ut fra ditt nick at du er advokat eller noe slik. Da har du "ekspertise" på dette så jeg gjør som du sier:-)
2 små orkaner Skrevet 8. mai 2010 Forfatter #14 Skrevet 8. mai 2010 Er vel straffbart for alle. MEN synes det er ekstra ille for en person som innehar en slik stilling. Har selv jobbet som post (bare i DK) og det kunne aldri falde meg inn å misbruke den tillit som legger i jobben å omdele personlige papir og ofte store verdier.
Kamomille Skrevet 8. mai 2010 #15 Skrevet 8. mai 2010 Du kontakte postens kundesenter. Så lager de en sak på det og sender det videre til det lokale sorteringssenteret hvor budene går ut fra! Har hatt tilsvarende problem her, bortsett fra at vi ikke vet hvem som tar posten. det kan være alt fra budet til de på soteringa. jeg ringte kundesenteret, og det er en sak på det der nå. Hvordan det går vet jeg ikke..... Er litt usikker på hva de kan gjøre også, men mindre de har konkrete bevis..... Håper du har tatt vare på embalasjen som ble kastet eller tok bilder av det nede i søppelet? Hvis du ikke ahr bevis, vil nok politiet henlegge saken, men Posten kan uansett lage en intern sak ut av det!
2 små orkaner Skrevet 8. mai 2010 Forfatter #16 Skrevet 8. mai 2010 Damen som ringte meg har beholdt embalasjen og har tid og sted for når posten ble kastet. Dessverre er det ikke langt for sorteringssentralen. Men de har vel en form for kontroll med hvem som hvilke pakker utdelt den dagen. Tror jeg forsøker politiet i morgen og dersom de ikke vil ta opp saken så går jeg til posten.
Draculababy Skrevet 8. mai 2010 #17 Skrevet 8. mai 2010 Hei. Jeg jobber i posten og anbefaler deg å kontakte posten sitt kundesenter som ei an her sa. Forklar saken så blir den videresendt til den personen som er sjef for budene i ditt område. Det er ikke noe problem å finne ut hvem som har levert posten din den dagen det gjelder. Vi på vår avdeling har i alle fall lister der det står hvem som gikk hvilken rute den og den dagen. Posten melder selv vedkommende til politiet, så det er best å gå til posten først. MEN det trenger faktisk ikke være ditt postbud som er den skyldige her. All post kommer usortert til avdelingene og det er ikke noe problem for en som ønsker det og stjele med seg en pakke som tilhører en annen rute. Stjeling skal selvsagt ALDRI forekomme, men posten er dessverre en veldig stor bedrift med mange ansatte og noen av disse er dessverre uærlige, akkurat som i andre bedrifter. Heldigvis er det store flertallet av oss ærlige mennesker som aldri ville tenkt tanken en gang å stjele fra kundene våre. Jeg blir kjempe forbannet når jeg hører sånne ting for det ødelegger jo virkelig ryktet vårt. Håper de finner ut av det. Kontakt posten først, det er den riktige veien å gå.
2 små orkaner Skrevet 8. mai 2010 Forfatter #18 Skrevet 8. mai 2010 Hei, takk for innspill. Først og fremmest: klart de fleste er ærlige i Posten:-). Dessverre skjer tyveri på de fleste arbeidsplasser i større eller mindre grad. Skjønner veldig godt du bli sinna når en kollega driter sådann i arbeidsplassen og kollegaene sine. Så faktisk han som leverte posten min i dag. Var ute i hagen da han levert den. Men vet jo ikke om det er han som du sier. Lure bare på: hvor ofte ender intern håndtering i noe konkret? Hvor mye jobb blir lagt i slike saker? På en side synes jeg Posten bør få en sjanse til å rydde opp selv, men samtidig er jeg litt skeptisk til intern håndtering av "flaue" saker. Er så enkelt å konkludere med "dette klare vi ikke løse" (er ikke rettet mot Posten, men tenker sådan generelt).
OsloMor Skrevet 8. mai 2010 #19 Skrevet 8. mai 2010 Ring posten umiddelbart! Posten er veldig nøye på ærlige ansatte, de har jo med mye sensitiv post å gjøre, bankkort, vareforsendelser mm. Hilsen tidligere postmann.
Draculababy Skrevet 9. mai 2010 #20 Skrevet 9. mai 2010 Hei. Nå har vi aldri hatt noen sånne tilfeller på vår avdeling, de tilfellene av stjeling vi har hatt er naboer som tar aviser, ukeblad og sånn. Men det er tilfeller hvert eneste år rundt om i landet der folk blir anmeldt og oppsagt pga ting de gjør i jobben, så dette blir tatt veldig, veldig alvorlig. Er det en sak der ulovlige ting er begått, så forblir det ikke en intern sak, da blir det anmeldt. Så jeg håper og tror at du kan stole på at Posten rydder opp for deg. Når du ringer kundeservice så kan du be om å bli satt over til den som er sjef sånn at du får snakke med h*n direkte, kanskje lettere det enn at det går via en kundekonsulent. Men det skal ikke ha noe å si, de som tar i mot samtalen din skal skrive ned alt du vil og så sender de en mail til rette vedkommende. Evt. så kan de skrive at du ønsker å bli oppringt og få forklart saken direkte for sjefen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå