Den heldige eier av ett barn Skrevet 8. mai 2010 #1 Skrevet 8. mai 2010 Sånn når det gjelder barn og innetider og sånne derre ting? Ut fra innlegg som dukker opp med gjevne mellomrom, så har vel "gjennomsnittsdibberen" barna ferdigsovnet kl 19. Noe som gjelder uansett om barnet er 6 dager eller 8 år. Her jeg bor, så lever nok ikke en slik en, for jeg så den lille nede i veien for ikke så lenge siden. Hun, pappaen og sikkert 5-6 voksne og tilsvarende med barn. Det er ikke den samme gjengen hver gang, så at noen skal si at det er de samme "idiotene" går ikke;) Av de jeg kjenner med barn, så er det kun de med babyer som ikke er ute etter 18. Skal sies at det ikke drives med fri oppdragelse, og at vi vet at vårt barn får den søvnen hun trenger. I tilfelle det er noen som synes synd på henne Jeg bor forøvrig på landet, om det var noe uklart:)
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 8. mai 2010 #2 Skrevet 8. mai 2010 Jeg vet ikke jeg, det har vel mer med livsstil enn bosted å gjøre, tenker nå jeg. Dersom man har veldig rutinemessige liv med tidlige morgener er det mer behov for strenge leggerutiner også. Dersom man jobber skift / er student / arbeidsledig /har uvanlige arbeidstider osv er behovet som oftest mindre for å ha et slikt leggeregime. Jeg er student og far i huset jobber mye sene kvelder. Derfor trenger ikke bop å være i barnehagen klokka halv åtte hver morgen og vi kan gjerne ha litt senere legging. Særlig hvis det er pent vær i helgene kan det bli forholdsvis sent før det er natta. Vi bor for tiden "på landet", men anser det som en tilfeldighet da vi bor nær Oslo. Tror neppe rutinene våre hadde vært så veldig annerledes dersom vi hadde bodd i byen.
lille sprelle Skrevet 8. mai 2010 #3 Skrevet 8. mai 2010 Vi bor i "bynære" strøk og vi rett og slett legger gullet når det er på tide at hun skal sove! Er vi borte, så legger vi henne i en seng der, eller i vogna. Er vi hjemme, så legger vi henne i egen seng. Hun er nå 2 år og forholdsvis fleksibel, selv om hun aldri har vært noe særlig flink til å sovne selv. Når hun legger seg avhenger av om og hvor lenge hun har sovet på dagtid. Våknet hun ikke før 7 og sov 1,5 time litt sent på dagen, så er det ikke sikkert vil legger henne før nærmere 20.30. Er det en spesiell anledning (f.eks. juleaften) kan det bli senere.
Gjest Sekretøsa Skrevet 8. mai 2010 #4 Skrevet 8. mai 2010 Når jeg leverer kidsa i bhg kan de få sitte lenger oppe på kvelden. Men guttungen er sovedyr og har fortsatt behov for en god natts søvn. Jentungen er litt mer fleksibel, og kan fint sove fra 21-06 uten de største problemene. Vi bor "i byen"
wirre;o) Skrevet 8. mai 2010 #5 Skrevet 8. mai 2010 Hmmm. De to familiene som bor i dette huset er svært ulike på det. Vi bor på landet. Jeg er striks på leggetid. Fra klokken 20.00 *pip* er det null service fra meg. Da er det kvelden. Og den nytes i hver enkelt av vår husstands senger. I den andre etasjen er det ganske annerledes. Der sover ungene i foreldrenes seng og legger seg når de og foreldrene er klare for det. Så da er vel jeg og wirremann typisk "byfolk" og de andre typisk "landsbyfolk" da, eller? Tror at det er noe hver enkelt familie godt klarer å ta hensyn til og at det ikke har noe med geografiske forhold.
Karoline's*mamma Skrevet 8. mai 2010 #6 Skrevet 8. mai 2010 Har aldri tenkt at det er forskjell på leggetider frå "byen" til "landet". Her i huset har barna som hovedregel lagt seg kl sju. Dei var klar for det, og vakna alltid til same tid. Når vi no skrudde klokka til sommartid, har barna forsatt med den gamle tia (dvs ca 8 no). Dette er fordi dei no søv lengre om morningen, og bli ikkje vekt. Før vakna dei rundt sju, no rundt åtte. Dei har rolige morningar, og kosar seg heime før barnehagen. Barna er 4 og 5,5 år, og vi bur på "landet".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå