Gå til innhold

Grøt spm, hva gjør dere ????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg lurer på om man kan ta kaldt vann fra springen og varme i microen til grøten?

Jeg har hele tiden kokt vannet til snuppa, men er litt lei all den kokinga. Var på hytten uten vannkoker, så vi måtte koke opp i en gryte så avkjøle.. Er så styr enkelte ganger.. Gir jo vann rett fra springen så kan man ikke det til grøt, hmm hva gjør dere??

Snuppa er 13 mnd :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg koker vann, det kjøler seg ned når jeg rører i grøten og innen poden tar siste skje er jo grøten omtrent kald. Min er 9 mnd

Skrevet

Ja, når hun er så gammel så går det helt fint. Vi hadde sluttet med grøt da gutten vår var så gammel, men ville ikke brydd meg med å koke da nei.

Skrevet

Men må man egentlig koke når de er så store som min, over året? Vi skal ut å reise snart så tenkte det var greit å slippe :)

Men hvis man helst bør koke så gjør jeg jo det :)

Skrevet

Nei da hadde jeg ikke kokt vannet først. Du kan fint da kaldt vann fra sprngen og varme i micro :-)

Skrevet

Så flott, da kan jeg slippe å tenke på det :)

Sluttet å koke vannet til MME rett rundt 9 mnd alder, tok kun kaldt vann fra kranen og varmet det i micro. I følge helestasjonen var det ikke noe i veien for det da de allerede drikker vann fra kranen :)

Så da kunne det vel gå greit med vann til grøten også :)

Skrevet

barna kan drikke vann fra springen når de er 6mnd gamle, det her båre hs og barnelege sagt. min er snart 9 mnd, og jeg bruker vann fra springen når jeg lager grøt. det har jeg gjort en stund nå :)

Skrevet

Hvis du henter vannet i et skittent vannhull må du koke det, men ikke hvis det kommer fra springen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...