Gå til innhold

Må man følge 1.klassinger til skolen? Eller klarer de å komme seg dit selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er nå snart ferdig i 1. klasse.

Pga jeg er lærer selv har hun full SFO plass og kjøres til skolen hver morgen og ettermiddag. I det siste har vi begynt å øve til høsten. Da skal hun bare ha 40% SFO på ettermiddag(2 dager i uka)

Vi har ca 1,5 km skolevei. Det bruker hun 40-45 minutter på.

Hun har ca 300 m der det ikke er gang/sykkel-sti. Denne biten er den vi synes har vært skumlest. Men hun har vært flink, og så er de så flinke til å passe på hverandre.

Før jul fulgte jeg henne inn på SFO på morgenen.. Etter dette slapp jeg henne bare av på parkeringsplassen. Måtte selvsagt helt inn for å hente henne på SFO.

Ja, det er et styr med garderoben, men ette rjeg sluttet å følge med hele tiden ha hun også blitt ryddigere. =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barn er forskjellige. Som er barnevernspedagog sa til meg da jeg spurte: "Hvis det er greit for deg, og det er greit for barnet, så er det helt sikkert greit. Da skal du ikke bry deg om hva andre folk sier."

Du må se det an på skoleveien, om du føler deg trygg på at hun klarer seg trygt og om hun føler det likt.

Skrevet

Her på barneskolen anbefaler de at man følger barna i 1 klasse, og det har jeg tenkt å gjøre...De er bare 6 år og selv om de sikkert kommer seg dit selv har jeg lust å vite at de har kommet seg på skolen og til rett tid.

Skrevet

Fulgte sønnen min til skolen hver dag hele første skoleåret og hentet ham på SFO hver ettermiddag, selv om det var omtrent 500meter på gangvei, og undergang. De vimser fort i den alderen, for små til å gå alene synes jeg. Vi flyttet til et nytt sted da han skulle begynne i 2klasse, fulgte ham da første ukene, selv om jeg var høygravid, var da omtrent 1km skolevei, han gikk med klassekamerater til og fra etter dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...