Totette88 Skrevet 8. mai 2010 #1 Skrevet 8. mai 2010 Synes fødselen å alt gikk kjempefint med nr1,fra murringer til han var ute gikk det 6 timer og jeg synes ikke det var så veldig vondt så jeg hadde trodd og som jeg hadde forberedt meg på, og jeg var veldig klar for å flere barn rett etter nr 1. Har ikke gruet meg i det hele tatt. Plutselig nå,3 uker før fødsel tenker jeg veldig mye og gruer meg skikkelig! Noen som har noe beroligende å si ?.. så vil jeg gjerne høre det!
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 8. mai 2010 #2 Skrevet 8. mai 2010 jeg gruet meg skikkelig(!) til denne fødselen, men det gikk kjempebra! Jeg kjente riene, og viste bedre hvordan jeg skulle takle dem - iallefall pressriene:-) å jeg måå bare anbefale å sitte i badekar ei stund:-) det lindrer godt:-)
Totette88 Skrevet 9. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 9. mai 2010 Godt å høre! Jeg gruer meg lixom for det nærmer seg sånn og gruer meg til dagen er der,da jeg vet at "ok dette er en rie.. NÅ ER DET I GANG".. Men på en annen måte gleeeeder jeg meg til å få ut lille nurket som vi har gledet oss så mye til å se:)) Ja kanskje jeg skulle prøva badekar,det gikk så utrolig fort sist gang at jeg rakk ikke prøve noe lindrende.
Pixie Power Skrevet 9. mai 2010 #4 Skrevet 9. mai 2010 Kan ikke si noe beroligende, for jeg har ikke fått ut nr 2 ennå ;-) Men kan si at jeg har det likedan. Hadde tilsvarende opplevelse som mdeg med nr 1, syntes det gikk veldig greit. Og så har jeg vært utrolig avslappet til hele greia siden jeg ble gravid igjen. Men nå, med få uker igjen, har jeg begynt tenke at jeg kommer til å gå på en smell denne gangen, at det egentlig er verre enn det jeg opplevde sist.... Tåpelige tanker (og sikkert normale, hehe), men det er en goood stund siden sist, så det er nok derfor. Statistisk sett så pleier vel ikke nr 2 og være verre en førstemann. Snarere tvert imot :-)
Pixie Power Skrevet 9. mai 2010 #5 Skrevet 9. mai 2010 Dessuten, som mannen min sier, så er det noe helt annet og mye mer skremmende å tenke på det nå. Mens når man plutselig er midt oppi det reagerer man på en annen måte. Det å gå inn i en "nå skjer det"-modus og handlingstilstand gjør det som regel mye enklere enn å se for seg en situasjon man gruer seg til på forhånd. Det tror jeg er et viktig poeng :-) Og derfor tvinger jeg meg selv til å ikke tenke så mye fremover (være forberedt, ja, men ikke tenke på smerter, "hva hvis" etc....), men vente til jeg ER I øyeblikket og handle deretter. Lykke til :-)
Erle79 Skrevet 9. mai 2010 #6 Skrevet 9. mai 2010 Jeg har heller ikke fått ut nummer to enda, men føler det akkurat som deg. Har bare hatt positive tanker rundt fødselen de siste månedene, og nå som det kan skje når som helst har jeg begynt å tenke masse på fødselen, og merker at det ikke bare er festlige tanker. Nå er det liksom uunngåelig, det kommer til å skje, og det er ikke lenge til en gang! Men jeg vet jo av erfaring at når fødselen er i gang, så klarer jeg meg kjempefint, er rasjonell og gjør alt som jeg skal. Men er jo lov å grue seg da, er ikke akkurat festlig å føde barn...
Totette88 Skrevet 9. mai 2010 Forfatter #7 Skrevet 9. mai 2010 Det hjelper utrolig mye på å høre at andre har det likedan Tenker også at jeg må jo gå på en smell denne gangen. Sist gang,rett etter fødselen sa jeg at jeg synes det ikke var så galt som jeg hadde trodd å forberedt meg på. Å då hadde jeg gruet meg sånn. Nå har jeg vært så avslappet å tenkt at det var jo ikke noe stress, helt til nå!! Klart det er stort og vondt lixom, skal jo tross alt føde et menneske! Men mange sier nr2 var lettere, så jeg lever litt på den tanken Men vil forberede meg på det verste og,det gjorde jeg sist og ble positivt overrasketda jeg ikke synes det var så galt, håper jeg gjør det nå o! Tror det er sunt å grue seg litt og.. Lykke til, til dere også! Snart er vi i mål )
Gjest Skrevet 10. mai 2010 #8 Skrevet 10. mai 2010 Det mest oppmuntrende jeg kan si er at for hver rie som kommer er du en rie nærmere første møte med din andre baby :-) Min første fødsel tok 6 timer og andre bare 3, så er du heldig går det fort og ut kommer et av verdens herligste mennesker for deg :-) Tenk positive tanker og lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå