Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #1 Skrevet 8. mai 2010 Leser dere sier endring av kosthold. Jeg spiser ikke sjokolade, potetgull eller lignende. Drikker aldri brus så hvordan skal jeg da endre kostholdet?
Gjest Skrevet 8. mai 2010 #2 Skrevet 8. mai 2010 Spis mye frukt og grønnsaker og unngå fet mat (fastfood). Drikk MYE vann. Tror det bør hjelpe:-). Har - bank i bordet - aldri vært plaget med kviser selv, men selv om kviser kan være genetisk betinget, skader det aldri å spise mer sunt uansett. Ellers bør du bruke en foundation som "puster" eller er beregnet på fet hud.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #3 Skrevet 8. mai 2010 Kutt ned på karbohydrater og/eller kutt ut melkeprodukter.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #4 Skrevet 8. mai 2010 som 1849 sier, kutte melkeprodukter kan funke, søstra mi ble kvitt sine på den måten
prebs Skrevet 8. mai 2010 #5 Skrevet 8. mai 2010 Hudprofessor Ole Fyrand sier at det ikke er noen sammenheng mellom kosthold og kviseutvikling, så sånn sett kan du spise hva du vil. Men selvsagt er det en haug med andre grunner til å spise sunt ;-)
Gjest Skrevet 8. mai 2010 #6 Skrevet 8. mai 2010 Har vært mye diskutert, akkurat det der. Det er nok utvilsomt veldig arvelig, men samtidig så kan man jo lure på hvorfor så mange tenåringer sliter med kviser og uren hud i dag i forhold til for femti år siden, for eksempel. Men jeg tror mye går på kosthold også, uansett ser man mye "kvikkere" ut dersom man ser sunn og frisk ut, og da er regelmessig mosjon, mye vanndrikking og fruktspising viktig:-).
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #7 Skrevet 8. mai 2010 Det er ikke bevist at det er en sammenheng mellom kviser og kosthold. Det er det hormonelt og arvelig og du bør få hjelp med bla behandling av antibiotika eller roaccutan.
Ugl@ Skrevet 8. mai 2010 #8 Skrevet 8. mai 2010 Jeg drikker nesten aldri brus, spiser veldig sunt, trener, renser huda morgen og kveld og har alikevel vært plaget etter jeg fikk jentene mine. Har ingenting med kosthold eller hygiene å gjøre, men hormoner. Nå har jeg begynt på Proactive, og har sett en liten bedring, men så se etterhvert. Hvis ikke dette funker så blir det hestekur neste høst og vinter, foreskrevet hudlegen...men vil helst slippe..
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #9 Skrevet 8. mai 2010 Spiser man riktig stabiliserer man jo blodsukker og hormoner.. Så maten virker jo inn indirekte. Min hud ble bedre etter jeg begynte på lavkarbo og hvetefri diett.. Kuttet også ut svinekjøtt.. Begynte også med multivitaminer og tran. Hormonene stabiliserte seg og jeg klarte også å bli gravid etter kostomlegging:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå