Gå til innhold

Tips til fin, praktisk og robust søskenvogn...?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kommer an på hva du leter etter og hvilke krav du har, men vi er fornøyd med Troller fra Barnevognhuset Rudo til 1700 kroner. Den er lett å trille med svingbart forhjul, grei liggestilling, god plass i kurvene under.

Vi ville ikke betale masse for en vogn som vi skal ha i tillegg til vanlig vogn, da vi noen ganger er ute med bare den minste og beholdt den gamle single vognen.

Mountain Buggy er ikke noe større enn Easywalker..Hvertfall ikke noe merkbart. Den er litt tyngre.

Minuset med easywalker er at ryggen i den er kortere enn MB.

Jeg legger vekt på å ha en lett og grei vogn å kjøre, da jeg vet den kommer til å bli brukt en god del, så jeg synes brio sin ser altfor klumpete ut.

Så har du jo billige vogner som carena og tvillingjogger(tror jeg det var), der førstnevnte er satt ned til ca 1200kr på babyshop nå. Den andre koster omtrent 2000 samme plass.

Carena sin som var satt ned, var den gamle modellen med 3 hjul, og hjulet foran er ikke svingbart. Ryggen kommer heller ikke så voldsomt opp, det føler jeg selv betyr MYE, da sønnen min blir kjempeirritert av å ikke få sitte ordentlig opp.

tvillingjogger hadde _veldig_ kort rygg.

Jeg ender selv med MB. Den er en god vogn, og fungerer også veldig bra å kjøpe brukt:)

Annonse

Hei, takk for svar, men det at MB er lettere en Easy Walker har jeg vanskelig for å tro....

Til min første datter hadde jeg Urban Jungle som jo er det samme som MB. Arvet en Easy Walker til henne som jeg brukte på ferier og bilturer og shoppingturer siden den var lettere, nettere og mindre/ tok mindre plass/enklere å legge sammen enn Urban Jungle.

UJ brukte jeg overalt ellers siden den er mye bedre å trille, den hadde nok også bedre sitte/liggekomfort.

Har en venninne som har MB tvillingvogn og var akkurat på ferie sammen med henne. Synes vognen var ENORM. God å trille og flott på alle mulige måter men det var umulig å få den inn i et normalt bagasjerom. Vi slet veldig når vi skulle ta taxi, ol.

Det er derfor jeg heller litt mot Easy Walker...Den er nok lettere å ha med seg rundt...

Husk en vesentlig forskjell mellom Easywalker og OTH. På Easywalker har du ikke noen god sittestilling for eldstemann, og glidelåsene som justerer ryggen er noe forferdelig herk ;-) Jeg elsker vår OTH fordu den er så genialt enkel både i bruk og funksjon. (Stropper som du bare drar i når du vil ha ryggen opp. Det at du ikke har separate kalesjer synes jeg ikke er noe problem. Den lille tiden man bruker hardbag er det nesten bare en fordel at du kan dekke den lille til både med den egne hardbag-kalesjen og vognens hovedkalesje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...