Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis det skrives Alise, så er vel ikke uttalen noe dilemma. Men Alice syns jeg var litt vrien, og lurte fælt på uttalen da en venninne valgte dette navnet på sin datter. Nå vet jeg jo at det uttales Alise, og syns det er et fint navn. Blir jo et mer og mer vanlig navn i Norge, og vil tro at de aller aller fleste uttaler det Alise, og ikke ælliss. Men syns nok skrivemåten Alice er litt penere, folk blir vant med det også :)

Alise er fint, men liker Elisa betre :)

Står og fint til Annika, sjølv om eg personleg ville nølt med å ha same forbokstav på begge søstrene...

Alice er eit heilt anna namn i mine auge og eg kan ikkje fatta og begripa at 'folk flest' uttalar det som Alise. For meg er det Aliss, ikkje Æliss.

(Her er ein link der du kan høyra korleis dei uttalar Alice i Sverige som er slik eg uttalar det, berre trykk på den blå play-knappen i Sverige --> http://www.forvo.com/word/alice#sw )

Annonse

Takk for innspill.

Ja syntes egentlig at Alise og Annika er litt ulike typer navn. Ser at mange foretrekker å skrive det med c, men tror mange vil si "Ælis" da.

Fortsatt ikke helt sikker på navnet. Har en del andre alternativer som jeg ikke helt har gitt slipp på, selv om ikke samboer er begeistret for de. Lotte, Adelin, Alida, Annelen, Sunniva, Matilde og Maricken er noen av de jeg gjerne ville hatt, men som er blitt nedstemt. Har også vurdert Emmeli og Julianne (Som er samboerens to favoritter).

Tar gjerne imot flere kommentarer ;)

Annonse

Jeg hadde villet gått for Alise, syns det passer int til storesøater. Alice ville jeg ha stusset på om uttalen var engelsk eller norsk...

Så du hadde mange andre fine forslag også, det eneste jeg ville unngått var Annelen eller hva det var- alt for likt Annika syns jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...