Magandang anak ko Skrevet 8. mai 2010 #2 Skrevet 8. mai 2010 Jeg aner ikke hva som er poppismerker for tiden, jeg kjøper vanligvis barneklær i kjedebutikker som HM osv. Men jeg har fått øynene opp for et norsk merke, Lilleba, som lager klærne sine av soya og bambus. De er så myke og deilige, og har samme funksjonene som ull (suger fuktighet, temperaturregulerende) uten å klø eller tørke ut huden. Det koster litt, men jeg synes det er verdt hver krone! Eldste hadde tørrhud pga ullbruk, minste har fremdeles myk babyhud uten å ha smurt med noe som helst. De selger dem på nettbutikken som det reklameres for på denne siden, minimikki. De har visst 20% på alle varer nå, så da blir det litt billigere:o) Hvis det er til gutten dere får, anbefaler jeg disse klærne på det sterkeste, siden asiatiske barn (og voksne) ofte får tørr hud i vårt tørre klima:o)
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 8. mai 2010 #3 Skrevet 8. mai 2010 Katvig er vel et typisk merke som er litt poppis ja.. Men jeg kjøper ikke det jeg, liker alle slags klær egentlig. Ser ikke på merket, men på hvordan de ser ut og om de er komfortable!
Ugl@ Skrevet 8. mai 2010 #4 Skrevet 8. mai 2010 Både jeg og de jeg kjenner med barn handler stort sett det vi synes er fint, og med tanke på at barn vokser uhyggelig fort så blir det mest handlet i de store kjedene. Yttertøy og sko legger man gjerne litt ekstra i for å holde barna varme og tørre, men stort sett handles det på salg man kommer over der også. Utrolig mye fint på de fleste butikker som fører barneklær for tida, mye spreke og fargerike klær. Og faktisk er ikke kvaliteten så forskjellig heller som prisen. Jeg har handlet endel på Benetton, Polarn`n og Pyrèt til ungene...og synes ikke det er noe forskjell i forhold til hva jeg får på feks H&M , Lindex og Cubus for den del.
mastermind Skrevet 8. mai 2010 #5 Skrevet 8. mai 2010 Her går det i cubus, hm og nameit. Litt refleks. Ull fra nøstebarn
Piken på landet Skrevet 8. mai 2010 #6 Skrevet 8. mai 2010 Katvig var vel mest populært for et par år siden. Føler den retro trenden er litt på vei ut.... Jeg er veldig gla i klassiske klær, og veldig gjerne i duse farger etersom det er det barna mine passer best. Er veldig fan av Mini A Ture. Har kjøpt det i snart 5 år nå, og er veldig veldig fornøyd med kvaliteten. Det er jo et ganske dyrt merke, men er praktisk og er derfor egnet til hverdagsbruk. Av finere tøy har jeg vært veldig gla i Norlie og Bonpoint (kun på salg!!!!), men dette året handlet jeg masse i en nettbutikk som heter pomp delux. Knallfint og billig billig!
Den heldige eier av ett barn Skrevet 8. mai 2010 #8 Skrevet 8. mai 2010 Synes du er kjempeoverfladisk;) Her går det i Wheat, Noa Noa, Mini A Ture og Rose Lille. Aner ikke hva Katvig er:/
Full house Skrevet 8. mai 2010 Forfatter #9 Skrevet 8. mai 2010 Jeg har lyst til å bruke litt "andre" klær enn H&M, Cubus og Lindex, rett og slett for at jeg er lei av klær som alle har. Derfor jeg lurer :-) Og kjempefint med tips, skal sjekke ut alle merkene dere har foreslått! :-)
Pengetreet Skrevet 8. mai 2010 #10 Skrevet 8. mai 2010 Jeg er veldig begeistret for noa noa. Men det går også endel i HM, Lindex og name it, hvis jeg finner litt "bohemske" klær. Det viktigste er at klærne har god passform og er behagelig å bruke.
Full house Skrevet 8. mai 2010 Forfatter #11 Skrevet 8. mai 2010 Hahaha, og nå ser jeg jeg at jeg ER overfladisk! Misforstå meg rett, men den eneste barnebutikken vi har her jeg bor er Cubus, og der akter jeg ikke å kjøpe en sokk mer. Ser at Katvig har en del glade farger som jeg liker, og greit å høre her hva som er populære merker. For da regner jeg med at kvaliteten er grei, også.
Gjest Skrevet 8. mai 2010 #12 Skrevet 8. mai 2010 Baby Gap, GANT, Katvig, NoaNoa, Polo Ralph Lauren, Replay, Tommy Hilfiger, Mexx.
BlåBlå Skrevet 8. mai 2010 #13 Skrevet 8. mai 2010 Polarn & Pyret er kjempeflotte klær i sterke, glade farger. Og det er knallbra kvalitet som varer. Synes H&M og tilsvarende mister både fasong og farge etter en stund. www.roselille.dk har også masse nydelig, i en gammeldags, klassisk stil.
BlåBlå Skrevet 8. mai 2010 #14 Skrevet 8. mai 2010 Ellers er jeg veldig glad i hjemmesydd jeg da, og om du ikke syr selv, så er epla.no et hett tips.
ett til! Skrevet 8. mai 2010 #15 Skrevet 8. mai 2010 synes Småfolk har veldig fine klær,passer meg perfekt fordi de har sterke farger,samt litt retrofarger (70-talls) artige figurer på osv. Moonkids har fine joggebukser til de litt større barna (min 3 åring har en knallfin grønn joggebukse derfra) Katvig har jeg også litt av,synes heldressene fra Katvig og Småfolk er super!
PennyLane78 Skrevet 8. mai 2010 #16 Skrevet 8. mai 2010 Bruker mye katvig, småfolk, Baby gap, ralph lauren, burberry, nova star & P.oP. Kjøper ull fra nøstebarn, Cubus & Nordheim.
tassen til mamsen Skrevet 8. mai 2010 #17 Skrevet 8. mai 2010 Synes mexx og polarn o pyret har masse fint og god kvalitet, passer på å kjøpe en del når det er salg. Ellers supplerer jeg med klær fra name-it,hm,kappahl,lindex.
Gjest Skrevet 8. mai 2010 #18 Skrevet 8. mai 2010 Jeg liker nøstebarn, spesielt ullfleece dress/lue og ribbebuksene og genseren. Ellers liker jeg metoo, nameit, minymo (sånn det staves?), Phister & Philina og wheat. Handler egentlig det jeg liker, kjøper endel på kjedebutikker også, spesielt basisplagg og enkle gensere og bodyer, strømpebukser ol. Litt kulere antrekk går det mye av ovennevnte:-)
FruTB Skrevet 8. mai 2010 #19 Skrevet 8. mai 2010 Katvig er vel i og for seg et pop-merke ja, men smak og behag. Selv ble jeg temmelig fort lei mønstrene fra Katvig - stort sett det samme hver sesong. Dyre merker som Gant, Tommy, Mexx, Ralph osv vil jeg vel ikke si at er populære. De har alltid vært der. Jeg vil kanskje kalle meg i overkant merkebevisst når det gjelder klær og utstyr til Bo - men jeg holder meg unna overnevnte merker som jeg mener er lite egnet til små barn - både når det gjelder passform og pris. Du blir litt svett når toåringen faller på asfalten med den nye Ralph Lauren buksa, eller spiser jordbær med genser fra Gant? Dessuten synes jeg som sagt at passformen og snittet er elendig på barn - det er jo bare kopi av voksenklær? Bo bruker likevel litt dyrere klær enn h&m, cubus osv, men det fordi jeg ser etter klær som sitter godt og er behagelige og bruke - samtidig som de er slitesterke og ikke minst; ser bra ut Merkene vi holder oss til er Nova Star, Memini, Lilleba, Brubaker baby, Miniature, Wheat, Petite Bateau - sånn stort sett. Også supplerer vi med bodyer fra Nameit. strømpiser fra Janus og sokker fra La Mote
Ranveig R Skrevet 8. mai 2010 #20 Skrevet 8. mai 2010 Eg syr mykje sjølv, og likar vide bukser og flagrande gevanter ) Gjerne rutete/blomstrete til jenter og rutete/stripete til gutar. Her i mars var eg inne i ein Noa Noa for første gong, og blei heilt betatt av ei bukse. Deretter gjekk eg heim og skifta på lille og innsåg at buksene eg har sydd var så å seie identiske med den eg likte så godt (berre anna farge), så eg trur at Noa Noa må vere eit merke eg likar godt. Veeeldig glad for symaskina mi, då den buksa eg såg kosta 499,- og eg syr tilsvarande av stoff for 30 kr... Likte og godt POMPdeLUX som ei her tipsa om, kjem nok heilt sikkert til å samle litt inspirasjon derfrp og sy til ungane ) Kjøper gjerne basisklede (enkle gensere, tights, t-skjorter, osv) hos h&m og andre store kjeder. Ulla til Nøstebarn er eg veldig glad i, spesielt ullribbuksene.
Mor di! Skrevet 8. mai 2010 #21 Skrevet 8. mai 2010 Når jeg drar fram klærne fra storebror for å bruke på lillebror, ser jeg godt hva som har holdt seg godt, og det er ofte de som kostet litt mer: Mini a ture Mexx Norlie Bombibitt PoP Wheat Petit Betau (?) har nyyydelige og gode pysjamaser til høst/vinter/vår Hadde en stund dilla på Katvig, men det går mye i det samme, og syns faktisk ikke de holder seg så veldig godt i vask. Og bodyene syns jeg passer best til litt slanke barn (som eldstemann, ikke yngstemann :-)). Det samme gjelder Molo, men har jo veldig mye fint da! Nå fikk jeg lyst å handle! =) Får vente på salget tror jeg, det starter jo i slutten av juni som regel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå