Gå til innhold

Jeg har ikke vært til 6 ukers kontroll etter fødsel. Er det dumt.. Barnet er tre mnd nå..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt det så hektisk at jeg rett og slett har glemt ut å bestille time.

Er det dumt?

Teit å komme nå tre mnd etter for å ha kontroll??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, for all del bestill time. Du bør jo ta en sjekk uansett.

Skrevet

Bestille time? Skjer ikke det automatisk da? Jeg skal til legen på sykehuset, siden jeg hadde en veldig komplisert fødsel,og han ville ta det selv siden fastlegen ikke vet noe om hvordan fødselen var osv. Men legen min ringte meg tre dager etter fødsel og lurte på om jeg hadde født, og om han skulle sette opp time til 6-ukers kontroll..

Skrevet

Om du ikke hadde noen spesiell vanskelig fødsel med revning etc, så spiller det ingen rolle. 6-ukerskontrollen nå for tiden er bare en prat, ingen undersøkelse el.l.

Skrevet

Jeg for min del hadde ikke noe utbytte av den kontrollen. Ho skulle ikke ta undersøkelse av underlivet siden ikke jeg måtte sy eller noe...og ikke skulle ha utskrevet no prevansjon, så jeg kunne egentlig bare la vær. Trodde selv at gu. var obligatorisk da, men det er det visst ikke. Hvis du har sydd, tror jeg nok de anbefaler å få sjekket det!

Skrevet

Rart, jeg sa til legen min at de sydde endel og likevel foretok hun ingen GU. Men skal trolig tilbake om ikke lenge å få satt inn en hormonspiral, så hun kan se på det da. Greit å redusere gynekologiske undersøkelser så mye som mulig.

Skrevet

Det er straks 5 år siden jeg fikk poden..og har ikke vært på "6-ukers" kontroll...

MEN, ej har stilt underlivet mitt til beskuelse i en annen sammen heng...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...