Gå til innhold

Risiko for å miste i 40Uker!

Lykkeligmamma:)

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg hadde en MA i Mars, i 8uke.

De trodde jeg hadde en skillevegg i livmora som kunne være årsaken til dette. Men skilleveggen visste jeg om før jeg ble gravid, rakk bare ikke få gjort noe med den.

Etter jeg mistet var jeg på MR for å finne ut hva de skal gjøre med dette, og har nå fått svar.

Jeg har ingen skillevegg, men har to livmorer.

De er helt delt, hele veien ned.

Har også to livmorhalser, og en skillevegg i skjeden.

Skilleveggen i skjeden gjør de ikke noe med siden det ikke plager meg.

De vil heller ikke fjerne den venstre,lille livmoren min.

Siden de mener det er nesten lik null sjangse for at jeg kan bli gravid der.

En bra ting er jo at jeg vet jeg ikke har problemer med å bli gravid, til tross for to livmorer. Men legen fortalte meg at jeg har en større risiko i svangerskapet.

Det vil ikke være noe sikre uker, mnd for meg.

Sjangsen vil være like stor for å miste etter uke 12.:(

Største grunnen er vel pga for liten plass.

Kommer til å bli nervevrak av dette når jeg bli gravid.

Å aldri vite noe, dag til dag. Men får hvertfall full oppfølging fra Uke 8.

Noen som har opplevd et risikosvangerskap grunnet noe slik?

Burde man da ta det mere med ro i svangerskapet?

Er det noe jeg burde tenke på? Passe på?

Noe som f.eks kan minske sjangsen for å miste?

Vet jo at når et blir liten plass, ikke er så mye å gjøre..

Men skulle gjerne hørt litt fra andre med samme greie.

Fortsetter under...

Hei, jeg kan desverre ikke hjelpe deg med spørsmålene dine. Men jeg ville bare si at vi som har mistet vil uansett være bevisst på at man også kan miste i neste svangerskap. Jeg skjønner at du vil syns det er ekstra belastende med en ekstra stor risiko for å miste hele veien, men det er jo faktisk en risiko for alle som er gravide, bare litt større hos deg. Jeg syns ikke du skal bekymre deg mer for det. Man bekymrer seg mer enn nok i et normalt svangerskap også, og det er jo ikke noe du kan gjøre til eller fra. Det er alltid viktig for alle gravide å ta det relativt med ro i et svangerskap, så jeg syns ikke du skal tenke på det. Det er nok ikke så mye du kan gjøre uansett ville nå jeg tenkt. Neste gang vi er gravide bør vi huske på hvor heldige vi er som faktisk kan bli gravide! Dukker nok opp en baby hos deg om ikke så lenge! :) Lykke til videre!

Forstår veldig godt at du er nervøs. Har selv ingen erfaring med akkurat dette, men jeg har en god venninne som er i akkurat samme situasjon som deg, og hun har født to barn på termin! Så det kan gå fint også :) :)

Hun fikk veldig god oppfølging, mye mer enn vanlig, så alt gikk veldig bra under hele svangerskapet.

Og, det alle leger jeg har snakket med sier: det viktigste er at du blir gravid! Masse lykke til, jeg håper inderlig det går bra for deg veldig snart!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...