Gjest Skrevet 8. mai 2010 #1 Skrevet 8. mai 2010 Er det nokon som har vore gjennom fleire fødslar, og veit korleis det er å føda både med og utan epidural? Har berre født utan, og trur eg helst vil ha epidural neste gong... Men kor stor forskjell er det eigentleg?
KV76 Skrevet 8. mai 2010 #2 Skrevet 8. mai 2010 Har født både med og uten, og skal be om epidural igjen nå tredje gangen om situasjonen blir nogenlunde lik... Forskjellen var at riene ikke gjorde sååååååå vondt... men selve utdrivelsesfasen var helt lik siden dagens epidural ikke hjelper der nede... :-) Lykke til.
Gjest Skrevet 8. mai 2010 #3 Skrevet 8. mai 2010 KV76; Er epiduralen noe endret siden 2003? Fødte sist da og kjente ikke riene verken ved åpningsfasen eller utdrivelsesfasen. dvs på slutten så stoppet alt opp og jeg hadde ingen utdrivelsesrier. På forhånd takk for tilbakemelding:)
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 8. mai 2010 #4 Skrevet 8. mai 2010 da har du vel fått for stor dose? jeg har født med og uten, den andre gikk så fort at jeg rakk ikke epiduralen... 25 min fra 5 cm:-o legen var på vei da, men rakk ikke Hvis(!) jeg skulle hatt flere barn skulle jeg hatt epidural:-p iallefall om man går en lang fødsel i møte:-)
KV76 Skrevet 8. mai 2010 #5 Skrevet 8. mai 2010 Vet ikke når den ble endret, men han som satte den på meg sa at den var endret slik at det jeg fikk var en "epidural-light". Den virket ikke nedenfor hoftene for å si det sånn... Jeg har hatt to ganske raske fødsler ca 5,5 timer fra første rie til bebis er ute. Den ene begynte med at vannet gikk, men den andre gikk ikke vannet før ca en halvtime før bebisen kom ut. Fødte i 2006 og 2008. Det hjalp meg i alle fall veldig for vonde og tette rier. Det er mulig at den andre fødselen, den med epidural hadde gått fortere om jeg ikke hadde fått epidural, men jeg syns det gikk fort nok... Jeg kjente fortsatt riene, men de gjorde ikke vondt. :-)
06,07 og spire nr 3 i 2010 Skrevet 9. mai 2010 #6 Skrevet 9. mai 2010 Jg fikk epidural med nr 1, i 2006, og den var også slik light epidural. Jg tror at den har skyld i at fødselen dro så langt ut.17 t fra første ri.1 time med pressrier. Med nr 2 fikk jg ik selv om jg ba om dt, fødselen tok 5 t. Fødsel nr 2 var mye ondere, men jg følte mg mye bedre etterpå. Jg vil derfor prøve uten 3 gangen. Mitt vann går ikke før jormoren tar det kort tid før presseiene starter.
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 9. mai 2010 #7 Skrevet 9. mai 2010 født både med og uten ja..... Denne gangen nekter jeg å føde uten... Fy søren så vondt det gjorde uten....Husker jeg synes det var ille med, men auuuuu så vondt uten... tar litt lengre tid ofte da, men verdt det smertemessig desverre er sykehuset jeg skal på så kan man ikke få velge slikt selv
Gjest Skrevet 9. mai 2010 #8 Skrevet 9. mai 2010 Tusen takk for alle svar! Ved lokalsjukehuset her får ein ikkje epidural, så då må ein reisa lenger. Men viss det er så stor forskjell som det høyres ut, så trur eg at eg må. Det er jo faktisk heilt forferdeleg uten:S
mamiladi Skrevet 9. mai 2010 #9 Skrevet 9. mai 2010 Jeg tror faktisk ikke at jeg tør å føde et sted uten tilbud om epidural... Jeg hadde en veldig langvarig førstefødsel, hadde hatt rier i over 20 timer før det ble vurdert å sette epidural på meg. Vel og merke hadde jeg gitt beskjed om i forkant at jeg ville prøve å holde ut lengst mulig uten først, men når riene ble svakere og jeg var utslitt og legene snakket om å gi meg riestimulerende, da tryglet jeg om epidural. Jeg var rett og slett ferdig, og smertene ble bare verre og verre... Etter det tok det enda seks timer før fødselen startet, men jeg kunne slappe av uten smerter. Så neste gang kan jeg godt være åpen for uten epidural, men jeg klarer ikke å slappe av med mindre jeg vet at det i det minste er tilgjengelig :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå