Verbena Skrevet 8. mai 2010 #1 Skrevet 8. mai 2010 Jeg har fått pakke fra sverige i posten i dag med frø!!! HURRA!!! Trodde da det skulle ta mye lengere tid så jeg har selvfølgelig ikke vært å kjøpt inn jord og alt sånt. Men men... nå kan jeg snart begynne. Men jeg bør kanskje starte innendørs siden vi har hatt 4årstider pr halvtime de siste dagene(om man ser bort fra i går som var veldig bra og i dag som er sånn passe)?!
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 8. mai 2010 #2 Skrevet 8. mai 2010 Jeg ville startet inne. Av alt jeg har plantet i år er jordbærene de som har vært tregest på å komme. Den typen jeg har skulle ihvertfall stå mørkt, varmt tildekket av plast frem til de hadde spiret, men jeg vet ikke om det gjelder alle typer. Jeg er jordbærferskis i år, så har ikke helt peil:)
Gjest sug lut Skrevet 8. mai 2010 #3 Skrevet 8. mai 2010 Uten å være jordbær-kyndig (har ei ferdigkjøpt markjordbærplante - men den trives) vil jeg nok si at ALT bør innendørs ennå. Du er i Trøndelag, ikke sant? SIkkert ikke tryggere å plante ut der enn her, og jeg går her i hovedstadens kaldeste hjørne og bare VERKER etter å få planta ut alt som nå har vokst i stua i to måneder, men jeg har hittil selvkontroll nok til å la være (vet ikke hvor lenge den holder). Ute vil de antakelig fryse ihjel, og om ikke vil de uansett bli retardert i vekst, mens inne kan de få forsprang på naturen.
Verbena Skrevet 8. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 8. mai 2010 jeg er i trivelige trøndelag ja, som vel heler kunne vært kalt utrivelige de siste ukene. Da satser vi på inne... også setter vi de litt her å der både mørkt og lyst å tester hva som er best... =P Ferskiser må jo prøve alt! Og blir det ikke bær i år, så blir det kanskje neste år!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå