Gå til innhold

Klatrer snart ut av sprinkelsenga...!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har dere gjort når dette skjedde? Tulla er ikke mer enn 1,5 år, så jeg er ikke så ivrig på å bytte over til vokseseng enda. Syns hun er altfor liten til å begynne å gå rundt på egenhånd, dersom hun skulle våkne midt i natta eller noe slikt....

Jeg har lett litt rundt på nett etter noen form for skjøt til sprinklene, men finner ingenting! Og her må man være føre var....!

Har dere noen gode tips?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd sånn sovepose.. Altså uten seler, men bevegeligheten til å klatre over senga blir redusert. Også kjekt når de sparker av seg dyna på natten. Her brukte vi pose til lillemann til han var rundt 20 mnd.

Skrevet

Nei, det har jeg ikke tenkt på!! :)

Men, mulig et teit spm, hvordan blir bevegligheten deres? Tenker på at hun snur seg, flytter på seg fra den ene enden til den andre sikkert "tusen" ganger om natta....

Jeg husker vi hadde sovepose m/seler på henne en periode hvor hun IKKE VILLE sove når vi la henne om kvelden *grøss*, men vi lirket det alltid av henne etter en liten stund sånn at hun ikke skulle ha det på seg om natta, og når vi var lagt oss...

Skrevet

Her flyttet eldstemann over i stor seng når han var 16mnd, da hadde han allerede drevet å klatret ut av sprinkelsenga en god stund. Også skulle han bli storebror så fant ut det var like greit å bare flytte han i stor seng. Var noen runder de første kveldene før han sovna, men det gikk nå det å.

Minstemann begynte å klatre ut av sprinkelsenga når han var 1,5år og jeg forsøkte alt jeg klarte å komme på for å få han til å bli i senga, men det gikk veldig dårlig og 2uker etter at han var fylt 2år ga jeg rett å slett opp. Mye tryggere å ligge i stor seng å være litt på vandring om kveldene enn å ligge i sprinkelseng å klatre ut 300ganger hver kveld.

Skrevet

Måtte begynne med vanlig seng vi da minsta var 1 1/2år, men det har gått helt greit.l Hun sov roligere også, og vi slapp å være redd for at hun skulle fall ut av senga. Bytt seng, ikke tjor fast ungen i pose og fandens oldemor. Det er å plage de små synes jeg.

Skrevet

Får snudd seg helt fint med pose hvis den er stor nok. På HM får man kjøpt størrelse fra 1-3 år eller noe sånt, men vanskeligere å få fotfeste til å klatre over sengen.

Lillemann er 2 år og 2 mnd og har aldri prøvd å klatre over heldigvis... Håper han kan bruke sprinkelsengen lenge.

Skrevet

Grunnen til at vi begynte med sovepose når han var 7 mnd var at han var veldig urolig i søvne, våknet i de merkeligste stillinger og jeg måtte inn å rette på han. Når vi begynte med posen, sov han mye roligere, men forsatt mulighet til å reise seg å stå i sengen.

Skrevet

Hm, kanskje en ny seng er løsningen... Jeg er litt usikker på om hun vil få noe særlig god nattesøvn med en sånn pose siden hun flytter så på seg når hun sover. Innbilder meg at den bare vil være til heft og at hun vil bli steike forbanna?

En krok på soveromsdøra er kanskje en lur ting hvis vi bestemmer oss for å kjøpe seng til henne...

Kjenner jeg blir litt usikker av å gi henne en evnt mulighet til å bevege seg rundt i stua mens vi sover, siden hun er så himla aktiv og utforskende.

Jaja, jeg får ta helgen til hjelp og tenke på det. Får uansett ikke gjort noe med det nå, men vil VELDIG gjerne høre flere synspunkter eller erfaringer!!!!!

:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...