Cat&Gullungene Skrevet 8. mai 2010 #1 Skrevet 8. mai 2010 Det har jeg. Hvordan kjenner dere liv? Jeg er 19+0 og har egentlig kjent liv i flere uker allerede, men det er forsatt litt mildt og difust. Lurer på om det ville vært annerledes om jeg hadde hatt morkaka bak som forrige gang? Kjente bare difust liv på denne tida den gang også, men nå er jeg jo annengangs. Kjenner liv hver dag, men venter forsatt på klare spark. Og gleder meg veldig til vi kan kjenne (og se) de utenpå magen ;-)))
Atti78 Skrevet 8. mai 2010 #2 Skrevet 8. mai 2010 Hei, jeg er 23+6 og har foranliggende morkake. Har kjente liv i noen uker nå, men først de siste par ukene at jeg har kjent tydelig spark. De kommer ikke hver dag, så bekymrer meg mye, men kjenner liv hver dag i alle fall. Jordmor sa at når morkaken ligger foran, fungerer den som en støtdemper på spark og bevegelser, så det er derfor man ikke kan kjenne dem så godt.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 8. mai 2010 #3 Skrevet 8. mai 2010 er 26+6, har kjent liv i noen uker nå. men de siste ukene nå har det vært my spark og turning inni der, kjenner masse spark hver dag nå
Gravid30 *Har født ei datter* Skrevet 8. mai 2010 #4 Skrevet 8. mai 2010 Angående foranliggende morkake....Vil den flytte på seg??? Da jeg var på Ultralyd i uke 12, sa legen at morkaka lå forann. Kan det forhindre med å få vite kjønnet også???
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 8. mai 2010 #5 Skrevet 8. mai 2010 tror den kan flytte seg, hvertfall ut mot siden. de hadde ikke noe problemer med å se kjønn her hvertfall
Gravid30 *Har født ei datter* Skrevet 8. mai 2010 #6 Skrevet 8. mai 2010 Håper det...For jeg skal på Ultralyd til uka..Ikke den ordinære, men fordi jeg blir tett fulgt opp. Jeg er i dag 15+4. Og til onsdagen da er det vel mulig å få vite kjønnet håper jeg...
lilleaugust10 Skrevet 8. mai 2010 #7 Skrevet 8. mai 2010 min ligger også foran, og vi så klart og tydelig en liten GUTT <3 Jeg kjente ikke tydelig liv før ganske nylig (2-3 uker siden) Nå kjenner jeg hver dag, i visse perioder på dagen. Avogtil kraftige spark, mest bare bevegelse liksom..Må på ny UL i juni, og hvis den ikke har flyttet seg blir det keisersnitt... Lykke til med å få vite kjønn, spennende!
LilleToa <3 AugustBaby på vei! Skrevet 8. mai 2010 #8 Skrevet 8. mai 2010 jeg lurer også mye på dette :/ jeg er 24+5 i dag, altså i min 25.uke. jeg har kjent liv hver dag fra hvertfall uke 17. og jeg kjenner en del spark om kvelden når jeg sitter i ro de er blitt kraftigere de siste dagene, men om jeg IKKE sitter i ro kjenner jeg ikke noe. så kjenner jeg mye på høyre siden mot ribbena, eller ned i bekkenet jeg har også forranliggende morkake. men jeg mener å huske at jeg kjente MYE mer bevegelser i forrige sv.skap!! skal på kontroll i uke 27, får se hvor mye liv det er da =) jg kjenner liv hver dag altså, men ville tro jeg kjente mer bevegelser når hun snudde seg og slikt. hmm...
Tre snart fire :o) *Overtid* Skrevet 8. mai 2010 #9 Skrevet 8. mai 2010 Hei! Jeg er 23+0 og har kjent liv i noen uker nå. (Senere enn forrige gang, men det forklarte jordmor med at bebisen hadde bedre plass denne gangen) Har bare kjent det fra utsiden ett pr ganger =( I tillegg til å ha morkaken foran, så ligger h*n med ryggen ut.. Håper ting endrer seg snart, så pappaen kan få kjenne litt tegn også ) I forrige svangerskap kjente vi liv utenpå tidligere.. Så det er nok riktig dette med at morkaken fungerer som en støtdemper =( Og blæra som sparkepute
Mamma 2010 Skrevet 9. mai 2010 #10 Skrevet 9. mai 2010 Hei Morkaken er delvis foranliggende og jeg kjenner kraftige dunk, men ikke så mye sterke spark. Er 23 uker og kjenner no hver dag nå har vedrens søteste jordmor, som sa jeg kunne komme og høre hjertelyden de dagene som jeg ikke kjente noe og ble bekymret. Dette var for noen uker siden. NÅ KJENNER JEG LILLEMANN HVER DAG!! Gleder meg til samboeren min kan få kjenne det utenpå
Cat&Gullungene Skrevet 9. mai 2010 Forfatter #11 Skrevet 9. mai 2010 Hei alle sammen! Dette med å ha foranliggende morkake (placenta anterior) er like "bra" som å ha den bak. Bare to forskjellige plasseringer. Spiller ingen rolle for fødsel, å se kjønn eller noe som helst annet. Bare at den som sagt ligger foran på magen slik at den kan virke litt som en støtdemper på spark og bevegelser ;-) Jeg spurte jordmor på UL om den kommer til å bli værende akkurat der den er nå, og hun sa at dette var 100% den plasseringen den vil ha. Det er noe annet å ha morkaka foran mormunnen og dermed foran fødekanalen. Da må man ta keisersnitt om den ikke har flyttet seg til fødselen. Det var som sagt ikke noe problem å se hverken kjønn eller noenting annet ;-) Vi fikk jo t.o.m et hint om at det var en liten guttetass der inne under privat UL i uke 12 ;-))) I tillegg kjenner jeg liv og har gjort det i flere uker allerede, men de er som sagt milde og noe difuse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå