Gå til innhold

Dagens provokasjon/tankevekker når det gjelder rusmisbrukere..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobbet tidligere med rusmisbrukere på et sosialkontor. En av dem var en 25 år gammel mann fra Irak. Han hadde brukt rusmidler siden 15-års alder. Det ble prøvd forskjellige behandlingsalternativ, men ingenting nyttet. Tilslutt ble foreldrene hans så oppgitt at de sendte han til slektninger i Irak. Han var der i 4 mnd og kom tilbake og var rusfri. Han oppgav at han ikke hadde rørt narkotika hele den tiden han hadde vært i Irak. Årsaken til dette var at trangen til narkotika ikke var så stor som redselen for hvilke represalier rusbruk i Irak ville medføre.

Familien hans var klare på at om han begynte med narkotika igjen etter hjemkomst ville de sende han tilbake. Evnt. slå hånden av han om han brukte narkotika og nektet å reise.

Han er rusfri den dag i dag, 5 år etter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, la oss få de samme strafferammene på kriminelle lovbrudd som i Irak. At ingen har tenkt på det før..?

Skrevet

Hadde sønnen min blitt rusmisbruker kunne nok også jeg vurdert å sende ham til Irak - hvis ingenting annet hjelper. Flott at det hjalp gutten da.

Skrevet

Ja, for i Irak har de ingen kriminelle. Heller ikke i USA, der man kan få dødsstraff og fengsel i flere hundre år.

;)

Skrevet

Jeg tviler på at det var den offentlige strafferammen for bruk av narkotika mannen fryktet, men heller hva familien kunne finne på å gjøre - nettopp fordi landet er ganske lovløst for tiden.

Men jo, kjempeide, la oss sende tenåringene våre til Irak og få skikk på dem!

Skrevet

God idè! Blir litt som "Feriekolonien" som gikk på TvNorge. Bare at her kan man bli steinet for å ha kontakt med det annet kjønn, hengt om man er homo, pisket om man er frekk osv.

Det er hva ungdommen trenger! JA!

Skrevet

Hvis noen av ungene mine begynner med stoff, kommer jeg til å gjøre det jeg kan for å støtte dem og hjelpe dem utav det.

MEN om de fortsetter og driter i all hjelpen de får trenger de ikke sette sine bein innforbi disse dørene igjen

Skrevet

Jeg mener ikke at å innføre straffemetoder som de har i Irak er veien å gå, men jeg syns faktisk det er for "enkelt" å være narkoman i Norge.

Hi

Skrevet

" jeg syns faktisk det er for "enkelt" å være narkoman i Norge.

"

De eneste narkomane det er "enkelt" for er vel de hvitsnipp narkomane?

Som tar cola hele helga og røyker seg ned søndag kveld for å kunne jobbe igjen mandag.

Jeg tror ikke det er enkelt å sove på gata,hore og stjele for å skaffe dop!

Men det er ett fåtall som blir narkomane fordi de har sååå lyst da.....

Skrevet

Så er det også et fåtall narkomane som sover på gata...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...