Uro4 Skrevet 8. mai 2010 #1 Skrevet 8. mai 2010 lurer på hvordan jeg skal takle følgende : Snuppa på 6 år har ei nabojente som er 1 år eldre, de har alltid lekt veldig bra sammen... Nå har det begynt å bli litt problemer, siden nabon går på skolen har hun også andre venninder. Noe som så klart er greit. Hun som går i klassen til nabon vil ha henne for seg selv virker dset som og sier stygge ting til jenta vår, som at hun er feit og stygg(hun er tynn og pen..hehe) MEn, i går så var nabojenta her og lekte. de hoppa på trampolina og hadde det gøy..Så kommer nr 3 og roper på nabon: kommer du? (mulig de hadde avtalt noe på skolen) så sier jenta vår, vil du ikke leke med meg? Du skulle jo spise middag her... Svaret er da: ikke når hun kommer, også bare går hun. Jenta vår ble sååå lei seg... Hvordan takler jegt dette? Snakker jeg med nabojentas mamma? LAr jeg dette passere uten å gjøre noe? Tips til hva man gjør... HAr så klart snakket med snuppa om at dette ikke er greit... JEg prøver å lære min jente til at det går ann å leke flere sammen...Ikke lett da, når hun blir holt utenfor.Uff jenter er så stygge med hverandre...Blir så lei meg på snuppas vegne
*Lissi* Skrevet 8. mai 2010 #2 Skrevet 8. mai 2010 Jenter er helt håpløse. Har 3 selv. Er stadig vekk konflikter og intriger. Er så vant til det, at jeg ikke tenker over det lenger. Plutselig er de uvenner....og dagen etter er de venner igjen. Prøver å si man kan leke flere sammen, men ofte skjærer det seg når tredjemann kommer. Tror det er mye lettere med gutter:-)
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 8. mai 2010 #3 Skrevet 8. mai 2010 Dette er vondt, men unngå å involver deg for mye. La de ordne opp selv så slipper du kanskje at du er mor til en Dramaqueen på ungdomsskolen, for de er det nok av. Finnes ikke noe verre enn år mor til en jente på 14 begynner å involvere skolen fordi datteren hennes er uvenner med en annen jente. Men ja, det skjærer i hjertet når det angår ens egne barn.
Gjest Skrevet 8. mai 2010 #4 Skrevet 8. mai 2010 Jeg vil heller si det motsatte: innvolver dere (foreldre) helt fra begynnelsen. Jeg er sikker på at foreldrene til de jentene som holder jenta di utenfor er enig i at det ikke er greit, og at dere felles og hver for dere snakker med ungene om at man skal leke sammen flere. Omsorg for hverandre og respekt lærer man ungene fra de er små, empati og primissene rundt vennskap må også læres. Hvis små jenter aldri får høre at oppførselen deres ikke er akseptabel, så "ser" de det heller ikke helt av seg selv. Det er IKKE riktig at noen holdes utenfor, og særlig ikke når dere bor såpass tett. Å være "bestevenner" er greit og bra, men ikke på bekostning av at noen blir lei seg. Dette snakker man med jentene sine om fra de er SMÅ! Snakk med forledrene til de andre jentene, det er ikke sikkert at de er klar over at dette forekommer engang. Man skal ikke være redd for å bry seg!!!
Gjest Skrevet 8. mai 2010 #5 Skrevet 8. mai 2010 Og å se stygge ting til hverandre er hvertfall ikke akseptabel oppførsel, 7 år eller ei.. Jeg hadde snakket direkte til den jenta det gjelder, det svir mer å bli konfrontert av noen andre enn av en partisk forleder. Hvis ikke du forsvarer jenta di, hvem skal da gjøre det??
Uro4 Skrevet 8. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 8. mai 2010 ikke lett dette her... Takker for svar, og hvis flere har en mening vil jeg gjerne høre :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå