Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #1 Skrevet 8. mai 2010 Man kan da ikke basere livet på en eventuell arv.... Jeg håper jeg ikke arver på maaaange år, og kanskje arver jeg ikke store greiene heller. Jeg unner virkelig mine foreldre å kose seg, nå som de har tid og råd. Om de ønsker å selge huset, og bruke alt de eier og har på å leve livet, ja så er jo det opp til dem. Det er jo tross alt de som har jobbet og slitt for pengen. Jeg har jo bare vært en utgiftspost for dem, mtp økonomi, gjennom oppveksten. Mange griske folk her inne...
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #2 Skrevet 8. mai 2010 Det er vel ingen som har noe i mot det du sier, men om den ene forelderen dør så er det vel mer rett og rimelig at arven går til barna enn til en ny ektemake?
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #3 Skrevet 8. mai 2010 Enig med deg, HI. Men jeg skal likevel ærlig innrømme at det var utrolig deilig å arve noen hundretusen da bestemor døde
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #4 Skrevet 8. mai 2010 Tingen er vel ikke at man venter på arv. Men svigerfar er gift på nytt, uten noe testament. Hans kone har to barn, mens svigerfar har 5. De giftet seg etter barna var store selvsagt. Og når den dagen kommer at svigerfar og evt. kone dør, så blir barndomshjemmet til min mann delt i to. Så får barna til den nye kona 50% delt på to, mens min mann med søsken får 50% delt på 5. Selv synes jeg det skal bli spennende den dagen mamma og samboer dør, for jeg kjenner ikke barna hans da de ikke bor i Norge, og har minimal kontakt med sin far. Men du kan jo være forbanna sikker på at da den dagen kommer, står nok far i høysetet. Vi håper virkelig at det er igjen noe til guttene våre når vi dør. Slik at de kan selge huset og få litt der, og ikke minst at de slipper utgifter til begravelse og gravsten. Men at det er nok kontanter på bankkontoen vår til den slags.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #5 Skrevet 8. mai 2010 Jeg er den ene som hadde et innlegg om arv, der min far skal overføre alt han eier til min stemor slik at de skal slippe å gi noen penger til mitt halvsøsken. Jeg hadde overhodet ikke hatt noen problemer med at de to sammen hadde brukt opp hvert øre på å kose seg på sine gamle dager, det er de vel forunt. Problemet er at de sniker seg unna å måtte betale noe til mitt halvsøsken ved å overføre alt til henne. Grunnen til at de vil gjøre det på den måten er fordi min stemor ikke skal være nødt til å flytte ut av hjemme sitt hvis min far dør først og halvbroren kommer og krever sin del og hun ikke har råd til å kjøpe han ut. I tillegg synes jeg det er surt å vite at arven fra mine besteforeldre skal kunne gå til min stemors barn, for det er jo faktisk de som får denne arven tilslutt...De kan jo faktisk velge om de vil gi pengene til oss andre barna, jeg kjenner de ikke veldig godt så om jeg kan stole på at de gjør det vet jeg faktisk ikke
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #6 Skrevet 8. mai 2010 arvet nylig 700 000 av bestemor/bestefar. Grunnen til at vi arvet er ikke hyggelig - mamma døde i 08 og hun hadde ingen søsken. Pappa sitter i uskifte og det inkluderer morsarven vår. Han er ikke interessert i å "sløse" bort noe, og har investert i eiendom - som jo ikke er dumt Går ikke og venter på morsarven/farsarven for jeg håper det er leeeenge til!
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #7 Skrevet 8. mai 2010 Jeg tror ikke folk tenker så mye på pengene, når det er snakk om arv.Men i en slik sak er det MANGE følelser inne i bildet, og det aller viktigste er at alle parter føler ting har /vil gå riktig for seg.For mange er arven en måte og få bevist for seg selv at man faktisk betydde noe for den avdøde. Og når da feks, Far velger å gi bort alt til sin nye kone, så tolkes det av mange om at HUN betyr mer enn BARNA. Jeg står selv i denne situasjonen, der min far har giftet seg på nytt, og skrevet hus og verdier over på nykonen.Når han så er død, er det hun og hennes barn som arver det jeg regner som mitt barndomshjem. Huset som jeg har utrolig mange minner fra, og som betyr mye for meg. Selvfølgelig har han lov til å gjøre hva han vil med sine verdier, men jeg blir jo like mye såret over at jeg føler at nykonen og hennes barn er viktigere for min far, enn det jeg er...
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #8 Skrevet 8. mai 2010 "Grunnen til at de vil gjøre det på den måten er fordi min stemor ikke skal være nødt til å flytte ut av hjemme sitt hvis min far dør først og halvbroren kommer og krever sin del og hun ikke har råd til å kjøpe han ut." Og dette synes du er fryktelig fordi?
Ugl@ Skrevet 8. mai 2010 #9 Skrevet 8. mai 2010 Nei, er nok forhåpentlig vis både gammel og har alt jeg ønsker og begjærer i livet før foreldra mine tar kvelden. De er heldigvis unge og spreke.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #10 Skrevet 8. mai 2010 Nei, forventer ikke en krone verken av svigers, min mor eller stemor når en gang dør. Håper at de har brukt mest mulig på seg selv og at det er lite igjen. Har sett så mange familier som har gått i oppløsning pga arv. Har mistet all kontaakt med en tante pga en liten fille arv etter mine besteforeldre. Blir ganske sur og oppgitt over de som kalkulerer med arv når de kjøper hus, biler eller hytter, skulle ikke tro at de ønsket sine foreldre noe godt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå