Gå til innhold

Hvordan blir no dette her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er inne i et ett-års vikariat og går ut i fødselspermisjon i november. Vikariatet mitt går ut mens jeg er i permisjon. Så nå lurer jeg på: har jeg en jobb å komme tilbake til etter perm, ved at vikariatet mitt forlenges med likt antall måneder jeg er i perm, eller har jeg ingen jobb å komme tilbake til?

Takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Merkelig. Mener bestemt sjefen min sa (viste en tegning) av at vikariatet ble forskjøvet med tilsvarende mnder som jeg er borte. Men kan jo være jeg tolket det feil... :S

Noen andre?

Gjest ->>-
Skrevet

Bedriften/sjefen kan selvsagt velge å gjøre det slik, men det er ikke noe de er forpliktet til på noen måte.

Skrevet

Det er sant. Er bedriften din fornøyd med deg kan det jo godt tenkes at de vil ha deg tilbake :-) Selv var jeg på engasjement sist jeg fikk barn og da er det bare takket være arbeidsgivers godvilje at jeg fikk forlenget arbeidsforholdet til etter permisjonen.

Skrevet

Kommer vel litt an på hvorfor en er vikar.. Er en vikar for ei annen som er i perm, så vil jo hun komme tilbake når permen er over. Da vil sjefen bli sittende med to stk. på samme stilling, dersom vikariatet ditt forskyves.

Men! Jeg er ingen ekspert!

Skrevet

Hmm... Er ikke vikar for noen andre, bare i et vikariat.

Noen andre som vet?

Skrevet

Hva er vitsen med å spørre andre om svar, når du har fått det riktige svaret rett over her?

Skrevet

Og hvordan skal jeg kunne vite om det er det RIKTIGE svaret, da?! Er greit å spørre andre som har vært i lignende situaajon selv eller som har veldig god peiling på regler og lover.

Hvis du har problemer med det kan jo du la være å svare kanskje... Men du er vel en sånn som tar det første svaret du får "for god fisk" og ikke evner å søke videre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...