Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 6 mnd gammel baby som har begynt å våkne vel ofte etter smokken om natten. Ikke er han spesielt avhengig av den heller, på dagen sovner han ofte uten f.eks og han bruker den kun ved innsovning. Derfor tenkte jeg at det er jo bare å kutte den ut, jo tidligere jo bedre..

Men hva gjør jeg da, når han våkner om natten og egentlig vil ha smokk?

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da må du finne på noe annet som roer ham og trøster da ... i stedet for smokken. Det kan være f.eks en bamse, en sang, litt kos, pupp (om han fremdeles vil ha det). Det kan hende det roer ham bare du går inn og legger ham litt til rette i senga. Om han ikke lar seg trøste uten smokken og bare våkner skikkelig er vel det et tegn på at han kan ha nytte av den litt lenger, selv om det innebærer endel oppvåkninger for deg.

Skrevet

Jeg vurderer sterkt å gjøre det samme..mange oppvåkninger her også for vår gutt på 6 mnd. Tror jeg skal kjøre opplegget til Sovecoach.dk. Da skal man prøve å trøste i senga når de våkner, og hvis det ikke går bruke oppned-metoden (står blant annet beskrevet på sovlillebaby.com). Må bare lade-/sove meg opp til å gjennomføre, må jo være konsekvent når man først begynner, og det er ikke så lett når man liden av underskudd på søvn..

Si fra hvordan det går hvis du gjør det!

Skrevet

Hiv oppi flere smokker i sengen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...