Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #1 Skrevet 7. mai 2010 Vi er dessverre i en slik situasjon at vi nesten aldri har barnevakt og når vi en sjelden gang har det er det aldri over natten. Jeg har natteammet barna mine lenge så når jeg en sjelden gang er på fest er jeg forsiktig med alkoholen. Det hender også at jeg kjører slik at vi kommer oss lettere hjem igjen. Manne min drikker gjerne en del når vi er ute og han sover dermed tungt og er fyllesyk dagen etter. Jeg er jo ikke fyllesyk, men det hadde vært deilig om også jeg kunne få sovet ut etter en fest. Nå er det slik at jeg gruer meg litt til fester og slapper aldri helt av for i en slitsom hverdag er det ekstra slitsomt å miste mange timers søvn en natt. Hvordan fordeler dere det? Tar mannen sin tørn selv om du ammer, eller er det dere som alltid står opp om morgenen etter en fest?
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #2 Skrevet 8. mai 2010 Hvorfor ikke avtale at neste gang dere skal ut på en fest så er det du som skal drikke og mannen din som skal kjøre og passe på barna dagen etter? Eller at du drar ut og fester med noen venninner mens han er hjemme med barna?
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #3 Skrevet 8. mai 2010 hva mener du med lenge? Hvor gamle er barna?
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #4 Skrevet 9. mai 2010 Jeg ammer om natten så jeg kan ikke drikke særlig mye for jeg må være alkoholfri før minsten våkner. Derfor er jeg jo i bedre form når jeg våkner, men jeg kunne fortsatt tenkt meg å sove ut etter en fest. Problemet er ikke alkoholen (og det å ha tid til å gå ut), men forventningen om at jeg står opp pga at jeg ikke er fyllesyk, men jeg er jo fortsatt trøtt... Skulle ønske jeg kunne fått sove ut en gang etter en fest
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #5 Skrevet 9. mai 2010 Det minste barnet vårt er litt over ett år (og den eneste som ammes) Ammer fortsatt en gang om natten og plages ikke med det.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #6 Skrevet 9. mai 2010 Ja det gjør han selvfølgelig. Her er det uansett ikke aktuelt for noen av oss å drikke så mye at vi ikek akn stå opp med barna dagen etter dersom de ikke sover borte.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #7 Skrevet 9. mai 2010 Mannen min står alltid opp med de små når de våkner, så sover jeg en time til - nettopp fordi jeg er oppe og ammer om natten. Dette skjer uavhengig av om det er fest, helg eller hverdag. Her i huset deler vi på byrdene. Og gledene.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #8 Skrevet 10. mai 2010 I dette tilfelle så står du opp først med poden og lar mannen sove til 9-10 tiden, så kommer han å tar barnet så er det din tur til å sove i noen timer...
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #9 Skrevet 10. mai 2010 Her i huset har far heldigvis ingen illusjoner om at jeg skal være alene om ansvaret:) Skjeldent at han er fyllesjuk, siden han kommer seg hjem før det blir for mye (flinkere enn jeg er, med andre ord). Dessuten gjør vi forhåndsavtaler som gjør det lettere dagen etter. Vi står opp tidlig annenhver gang (altså enten lørdag eller søndag får hver av oss sove lenge:) ), og den gang vi hadde ammebarn kunne jeg amme på sengekanten og overlate babyen til pappaen rett etterpå når det var min tur til å sove lenge. Jeg vet at det er mange som synes det er rart å lage forhåndsavtaler og kaller oss barnslige når vi sier at det er min eller hans tur til å stå opp tidlig, men det har nok redda oss fra mange krangler og sikrer likestilling her i huset:) Å skulle ta den diskusjonen på sengekanten med en fyllesjuk mann tror jeg hvertfall går dårlig:O
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #10 Skrevet 10. mai 2010 Jeg drikker ALDRI hvis ikke barna sover borte, og dette er ikke fordi jeg er av den oppfatning at en ikke kan gjøre det. Det er rett og slett fordi jeg ikke orker å utsette meg selv for den påkjenningen å måtte opp kl 06 når jeg har festet til 02-03. Her er det derfor som regel sånn dersom vi en sjelden gang er ute når ungene er hjemme, at jeg er oppe om morgenen også får jeg legge meg igjen litt når han står opp. Funker greit syns jeg ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå