bambi på isen Skrevet 7. mai 2010 #1 Skrevet 7. mai 2010 Var hos legen for 3 uker siden å fikk kortisonsprøyte i skuldera. Var på kontroll idag, å vi ble enige om å ikke ta ny sprøyte siden jeg hadde hatt så liten effekt av den første. Har slitt med skuldera i over 2 år nå, så nå fant legen ut at det var nok og hun ville ha meg til en ortoped. Kommer en ortoped opp til sykehuset her i juni, så jeg har fått time hos han. Men nå fant legen plustelig ut at jeg burde ta en MR, men det spørs vel om jeg rekker å få time til det før lege timen!! Eller kan legen min påvirke til å få time raskt, siden jeg har gått lenge med dette, og jeg allerede har fått time hos ortoped?? Er det noen som har operert skuldera her?? Er mest sannsynlig kronisk betennelse, litt trangt inni skuldera sånn at det ikke er nok plass til senene inni der. Noen med erfaring?? Noen gode råd å komme med?? Lurer egentlig på det meste i fornbindelse med dette jeg.......
Fikk maibaby06 Skrevet 7. mai 2010 #2 Skrevet 7. mai 2010 Det kan være greit å få tatt MR av skulderen. Jeg har det samme, trangt inni leddet slik at det har lett for å bli betennelse (nå har jeg ca 1 gang pr år). Jeg var hos idrettslege og han anbefalte opptrening. Jeg har derfor trent skulderøvelser, og det hjelper å holde det i sjakk hos meg. Skal du ha operasjon vil du ha større sjanse til godt resultatet hvis du har trent godt. Var hos fysioterapeut med spesialfelt idrettsskader og fikk treningsprogram. Jeg er litt sløv med treningen i gode perioder, men det har hjulpet hos meg. Jeg fikk MR i løpet av 2-3 uker, og jeg hadde gått med betennelse i 5 uker da. Tror ikke legen din kan gjøre mer enn å skrive hvorfor du bør prioriteres, det er uansett sykehuset som setter opp timer til MR. Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå