Gå til innhold

Oooops. Ble kanskje ikke så stas med disse døtrene allikevel gitt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp født min tredje fantastiske sønn.Visste etter UL i uke 18 at det var nok en deilig prins i vente. Og det har vært helt strålende for oss i familien, men omgivelsene har vært heller skuffet på våre vegne..Særlig et vennepar..De har to sønner fra før også og terminen var den samme som meg. UL deres viste to jenter, og det har vært et styr uten like av skryt og gnål om hvor fantastisk dette er. Hvor heldige de er i forhold til oss etc. Jeg fødte 1 uke før henne, og det var medlidenhet å spore da jeg lå på barsel overlykkelig over nok et friskt barn. I dag fikk jeg vite at døtrene var født. Overraskende nok eneggede jenter med downs. Familien er dypt sjokkerte og mor har visstnok ikke ville ha jentene inne hos seg etter fødsel... Livet tar uante svinger gitt. En tredje friske sønn er kanskje ikke det værste man kan få..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

To jenter med downs er vel heller ikke det værste man kan få?

Mamman trenger sikkert litt tid på å venne seg til at jentene har litt mindre hånbagasje enn andre barn. Jeg er sikker på at begge jentene er nydelige babyer!

Skrevet

Vet du; dette kunne du godt ha beholdt for deg selv.

Skrevet

Hva er galt med deg? Unner du henne syke barn?

Skrevet

Helt utrolig, akkurat når man trodde at DiB hadde nådd et lavmål, så kommer en bøtte drit til..

Skrevet

"En tredje friske sønn er kanskje ikke det værste man kan få.."

Det verste man kan få er en mor som deg!

Skrevet

Kvalmeste inlegget jeg NOENSINNE har lest her inne!

Du er rett og slett ondskaps full!

Skrevet

Det var da også noe å godte seg over...

Skrevet

Når jeg leser slike innlegg, ser jeg at det burde være en form for redigering av disse forumsidene. Det er helt forferdelig at folk skal få lov til å komme med innlegg som dette.

Skrevet

Du er lur du... Det har ikke falt deg inn at denne moren (og evt. andre som kjenner dere) garantert kjenner deg igjen basert på alle detaljene du har lagt ut?

Dette er forøvrig et av de mest usympatiske innleggene jeg har sett her på DIB noen gang. Skam deg!

Skrevet

Også så hissige da!

Bare kødda! Jug fra ende til annen.

Som et innlegg i debatten; "får man ikke en datter i livet er det en stor tragedie,,,."

Et dårlig innlegg, satt på spissen og hjerterått. Enig i det.

Godt det finnes medmennesker her inne da! Selv om mødre med "kun" guttebarn blir mobbet ganske så jevnlig her inne,,

Hilsen HI. Som er i det køddete hjørnet i dag.

Gjest Tale30
Skrevet

Regner med at det er bare en fæl måte å understreke at man ikke skal ønske seg et bestemt kjønn. Ekstremt usmakelig, og man må ha store problemer for å i det hele tatt koke det sammen,

Skrevet

Også så hissige da!

Bare kødda! Jug fra ende til annen.

Som et innlegg i debatten; "får man ikke en datter i livet er det en stor tragedie,,,."

Et dårlig innlegg, satt på spissen og hjerterått. Enig i det.

Godt det finnes medmennesker her inne da! Selv om mødre med "kun" guttebarn blir mobbet ganske så jevnlig her inne,,

Hilsen HI. Som er i det køddete hjørnet i dag.

Gjest Tale30
Skrevet

Det er ærlig talt ikke noe å kødde med.

Skrevet

Selv om dette er en ganske så stygg måte å kødde på så er jeg faktisk glad for at du ikke er sånn.

Skummelt.

Forøvrig er jeg enig i at debatten og datter/sønn opplegget er vilt!

jeg har selv 2 sønner og 1 datter.

Klarer liksom ikke å forstå den STORE forskjellen mellom de jeg bortsett fra kjønnet, og at den ene parten er litt mer opptatt av maskuline ting enn den andre.

Skrevet

Du trenger seriøst hjelp!

Dersom du finner det underholdende å "kødde" om slike ting, har du varige, mangelfullt utviklede sjelsevner.

Det handler ikke om at det sitter masse hissige damer rundt omkring. Saken er at du tydeligvis ikke forstår deg på noe av verken menneskeverd, empati, etikk eller menneskekunnskap - uansett om innlegget ditt var "kødd" eller ei.

Skrevet

selv om du er i ditt køddete hjørne,så melder jeg deg til moderator likevel...dette er noe av det stggeste jeg har lest her inne....

Skrevet

Blir litt provosert av sånne ting. Men hvis dere ser bort i fra den biten at det virket som om hu var glad hun hadde fått sykebarn så er det jo mange som opplever dette.. stakar skal du ha en gutt til du da, heldige vi er da som skal få jente osv. Regner ikke med at disse ordene blir brukt, men mange som tenker sånn..

Mange som går skuffet hjem fra UL forde de skal ha nok en jente eller nok en gutt.. Kanskje ikke så mange som vil si det men det er fakta.

Føler at hun egentlig ville ha frem dette. Gled deg heller over at man venter og har fått et friskt barn enn og tenk at det hadde vært mer stas med det andre kjønn..

Men det er skrevet på en grusom måte.

Skrevet

...jeg skjønte poenget til HI, med én gang.

Det blir sett ned på å "bare klare" å lage ett kjønn i søskenflokken. Og de aller fleste bryr seg ikke om at de forteller det, heller. Er barnløs selv og tok meg i å si til min svigerinne når nr. 2 kom der, at nå var de sååå heldige som fikk én av hver! Måtte tenke meg godt om etterpå, hva jeg egentlig hadde sagt. Og hva hadde jeg sagt dersom nr.2 hadde vært en gutt?

Ja, det var veeeldig på kanten dette innlegget. Men jeg skal innrømme det at jeg har tenkt ovenfor en bekjent, som døde av kreft, at han fikk som fortjent. Han var en egoistisk drittsekk, og jeg kommer ikke til å sympatisere med han uansett, levende eller død. Men familien hans derimot....... Men sånn skal man jo ikke verken tenke eller si, da er man et sjelløst menneske uten respekt for andre o.s.v. Men jeg har en sjel! Altfor mye av den! Og respekterer mennesker så lenge det er mulig.

Jeg tror også at alt skjer av en grunn. Karma legger jeg nært ved mitt hjerte. Vi har masse å lære, og av og til må drastiske "tiltak" til for at vi skal klare å finne lærdommen i det.

Hei, HI! En på din side her!! ;)

Skrevet

Skadefryd.

Dessuten, du blir rask igjenkjent.

Skrevet

hmmmm... Jeg vet helt ærlig ikke hva jeg skal tro etter å ha lest dette innlegget..

På en måte forstår jeg budskapet til HI, man skal være fornøyd uansett hvilket kjønn man får..

Har heller ikke så mye til overs for ordtaket om at man skal være glad uansett kjønn så lenge det er friskt. For man blir jo glad i barnet uansett, friskt eller ikke..

Men jeg klarer heller ikke å slippe følelsen av at HI faktisk mente det hun skrev, men følte seg nødt til å si at hun tullet da hun så hvor mye blest innlegget skapte.

At venninnen ikke klarte å knytte seg til barna med en gang, kan også skyldes sjokk eller fødselsdepresjon, noe hun kunne fått om det var ett, to, sykt eller friskt.. Slikt ser man ofte..

Til HI; hvis du skal tulle, så velg et tema det faktisk går an å tulle med! Ingen av oss kan vite sikkert om barna våre blir friske, selv om UL viser det. Det kan dukke opp ting senere, f.eks autisme o.l som man ikke ser på UL. Alle her inne er sårbare, for ingen av oss vet hvilken skjebne som venter barna våre. La oss få slippe sånne innlegg i fremtiden. Jeg har vært igjennom 3 svangerskap før dette, men har aldri vært så stresset som da jeg meldte meg på denne siden. Vi skal backe hverandre opp i denne sårbare perioden av livet, ikke bryte hverandre ned!

Skrevet

Herregud som dere sure kjærringer overdriver. For det første er det tydeligvis overvekt av damer som tror downs bare betyr at de er søøøøte og uskyldige likevel. Jeg har jo sett downs/abort-debattene som herjer her, og så er det ikke så jævlig mye bedre å skulle ha det til at det er bedre å få ett kjønn enn et annet...

Skrevet

søøøøte og uskyldige?? Er de ikke det da? De har da ikke gjort noe galt!!! Så ja, de er uskyldige! Og ja, de er like søte som andre barn.

Kjære deg, det er da ingen som mener at det ikke er noe stress å få syke barn, alle vet jo at det er en fysisk og psykisk større påkjenning å få et barn med downs kontra et friskt. Men det er ikke det som er poenget vårt! Vi syns bare det var et usmakelig innlegg, for alle barn er like mye verdt!!

MEN jeg er skremt over at det faktisk finnes kvinner som tenker som deg, 11:17..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...