desembermamma2010 Skrevet 7. mai 2010 #1 Skrevet 7. mai 2010 Jeg er i dag 10 + 5 uker, og må si de siste ukene har gått ganske fort. Håper det går fort fremover også. Skal på 2.svangerskapskontroll 18 mai, og skal vi kanskje få høre hjertelyden. Da er jeg 12+2, og HÅPER alt er i orden! nervepirrende dette. Føler det er så vanlig å miste, enten SA eller MA. er veldig redd for MA siden en ikke merker det. huff. har ikke blødd, så satser på jeg går klar for SA.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 8. mai 2010 #2 Skrevet 8. mai 2010 Det er godt å komme til 2. trimester. Jeg syns hele svangerskapet gikk veldig fort jeg, selv første gang. 2. trimester er selvsagt det lengste trimesteret, men for min del var det en utrolig behagelig tid. Ikke kvalme, ikke trøtt, ikke fått mage... alt gikk veldig lett. Da er det også tid for ordinær UL, noe som bare er helt fantastisk gøy, hvis alt er bra da. Vet ikke om du er førstegangs eller flergangsfødende? Husker jeg også var nervøs for om det var liv der inne første gang jeg skulle høre hjertelyden i uke 13. Og det var det heldigvis. Men ikke alltid at de finner hjertelyden, men trenger ikke være noe galt fordi om. Kommer litt an på hvordan babyen og morkaken ligger. Tror ikke det er så vanlig med SA og MA, som man kan få inntrykk av her inne. Mange bruker dette stedet når de vil ha info om det, eller få ut frustrasjon eller følelser rundt det. Da kan man fort få feil inntrykk. Men unormalt er det nok heller ikke dessverre. Risken er selvsagt størst de 12 første ukene, men det går nok bra for deg skal du se Lykke til på kontroll da:)
desembermamma2010 Skrevet 8. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 8. mai 2010 tusen takk for svar. ¨ jeg er førstegangsgravid, så da er det ekstra spesiellt nervepirrende kan jeg tenke meg. kjekt at du er positiv på mine vegne. en kan jo ikke gjøre annet enn å håpe at alt er i orden. krysser fingrene! ha en fin helg vestlandsfanden
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 8. mai 2010 #4 Skrevet 8. mai 2010 skjønner at man blir bekymra. Jeg var og er litt bekymret, men jeg bare føler at det kommer mest sannsylig til å gå bra. Er vanligvis en person som bekymrer meg for mye, men akkurat det med abort er jeg ikke så bekymra for. Ha en fin helg du også
nurke84 *mamma til alma* Skrevet 9. mai 2010 #5 Skrevet 9. mai 2010 hei, i dag er jeg 10+4, jeg har fått sett foster og hjerte 3 ganger nå, men er fortsatt bekymret (grunnen til så ofte ul er at jeg har mista mange ganger) men jeg har da mistet rundt uke 4 ca. men jeg har hørt at det er mest vanlig og miste før uke 8 ca, så avtar det litt etter litt, og mer og mer etter uke 12. så vi får håpe det stemmer håper allt står bra til hos deg jeg skal krysse fingre og allt som er min neste ul er 25, da er jeg 12+6. etter det så blir det jordmor/sykehus som tar over. har bare vært hos gyn og fått ul til nå. skal å få helsekort og ta blodprøver nå til tirsdag har du fått det?? hva gjør de på sånn første gang??
desembermamma2010 Skrevet 9. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 9. mai 2010 I dag er jeg 11 + 0. wiiii Jeg var på 1.svangerskapskontroll 19.april og da ble det fyllt ut helsekort. Veide meg, fikk foreløpig termindato og gav henne (legen) en del opplysninger om meg selv og om barnets far. Tok også blodprøver for å blant annet måle jern innholdet. Legen tok vare på helsekortet. Fikk en del brosjyrer om svangerskap og ultralyd. Ja, det er det jeg kommer på. Gikk fort og greit. Lykke til på tirsdag da Jeg skal på 2.kontroll 18.mai. da skal vi kanskje få høre hjertelyden. samboer insisterer på å være med
nurke84 *mamma til alma* Skrevet 9. mai 2010 #7 Skrevet 9. mai 2010 okei, takker ååå, må få høre hvordan det gikk jeg hadde min samboer de 2 siste ul. han er litt skeptisk enda siden vi har mista så mange ganger,så han vil ikke vlede seg for mye før uke 12. men skjønner det. blir spennende dette
minnimus83 Skrevet 9. mai 2010 #8 Skrevet 9. mai 2010 10+4 her glede meg til eg er komt over de 12 kritiske ukene var på kontroll den 3.mai og skal tilbake 9 august, skal ringe jordmor i morgen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå