Gå til innhold

Pappapermisjon og barnehageplass.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan pappa'n ha permisjon når barnet har barnehageplass? Vi har fått plass fra oktober, men ønsket fra januar 2011. Han blir 1 år i november. Planen var at pappa skulle være hjemme i desember når jeg jobber. Kan han ha permisjon selv om vi har barnehageplass? Blir litt bortkasta penger, men hvis vi skulle ha plass måtte vi takke ja fra Oktober. Han får da en myk start i barnehagen da, siden jeg skal ha ferie i oktober og november. Benytter ikke barnehagen mye da.

Videoannonse
Annonse
Gjest Kira06
Skrevet

Hei,

Vi har litt samme problem. Søkte barnahageplass fra desember, men fikk allerede i august. Far har pappapermisjon ut august, og jeg skal egentlig være hjemme med henne ulønnet ut desember.

Det vi har funnet ut er at man kan søke om permisjon fra barnehagen så lenge en av foreldrene fortsatt har permisjon. Hør med barnehagen eller kommunen dere bor i.

Vi kommer til å starte med et par timer noen dager i uken mens jeg går hjemme. På den måten vil hun ha en veldig myk start, og bare være der litt de første mnd. Tror det kan være bra for barna, hvis man har muligheten til det.

Ellers får far være hjemme og sove, mens barnet er i barnehagen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...