Gå til innhold

store barn(tenåringer)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært ute å reist litt i dag, busset en del og møtt blant annet på en skoleklasse i 14 års alder.

Det som slår meg er hvor mange av de barna som er store, på grensen til overvektig.

Når jeg tenker tilbake til meg selv på samme alder og eldre, så var det vel noen få som var litt lubne, og kan ikke uhske det var noen jeg vil kalle store, eller på grensen til overvektig.

Har jo hørt at barn som vokser opp nå beveger seg for lite og slikt, men har aldri før sett det med egne øyne.

Noen som deler mine erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja... før var det sånn at det kanskje var 1 overvektig og resten normal i en skoleklasse, nå er det nesten omvendt...

Skrevet

Regner med at det er lenge siden Hi var tenåring!

Er vel noe år siden uttrykket "busse" ble brukt ;-)

Selvfølgelig er det nødt til å bli slik at ungdom i dag er mer overvektig enn tidligere. Barn og unge bruker jo utrolig mye tid på PC, og mindre tid på fysisk aktivitet. Det er synd, men slik har det altså blitt.

Skrevet

"Sånn har det blitt"? Skal vi bare sitte ned og akseptere det? Mine barn er kjempeaktive, spiser masse (sunn mat) og er tynne. Vi passer på at vi er med dem på aktiviteter har faste (korte) tider til DS og PC... Vi skal ikke ha late passive barn selv om det hadde vært "behagelig" for oss at de satt foran TV og pc...

Skrevet

Takk 22.50. Var en slik debatt jeg ville ha.

Er det jeg mener vi kan diskutere her inne.

Skal vi sette oss ned å akseptere at barna er late og pssive?

Nå er eldste såpass gammel at han farter ute alene, sykler til kompiser og rundt omkring.

Minste er ennå såpass liten at vi må ta henne med ut å aktivisere henne, og vi prøver å være flinke til det.

HI

Skrevet

nå jobber jeg på ungdomskolen og jeg vil si det er et fåtall som er overvektige. I min klasse med 14 åringer så er det ingen overvektige..

Så jeg har nok helt andre erfaringer enn deg:) heldigvis..

Skrevet

Tror det varierer endel fra sted til sted. Men det virker som barn blir fetere når de kommer opp i tenårene. Det som går igjen er at det er i denne tiden mange slutter med idrett, kansje begynner å jobbe litt selv så de tjener egne penger som igjen går til snoperier og junk.

I min 12årings klasse er det svært få overvektige. De få som er det har enten en sykdom eller et syndrom som kan for det, eller så har de arvet foreldrenes bygning og/ eller kost og livsvaner.

Skrevet

Ingen overvektige i datterens niendeklasse i hvert fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...