Gå til innhold

uff, det lukter så innmari svettte av genserne mine. hva i alle dager skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

selv på 60 graders vask stinker det av dem.

er det noe spesielt jeg kan legge dem i?

gi meg seriøse råd da, jeg har prøvd 90 graders

Videoannonse
Annonse
Skrevet

rense vaskemaskinen..

Skrevet

Jepp, rens maskina og tøm og rengjør et vannfilter eller va det nå heter som finnes en eller annen plass på maskina! Der finner man mye snusk.....

Skrevet

hvordan renser jeg den?

må jeg kjøpe sånn maskinrens?

Skrevet

tror OMO har en eller annen sånn maskinrens... Du får ta en titt på butikken i morgen! Er det gammel maskin da?

Skrevet

ja, prøv med maskinrens, funket her ihvertfall!

Skrevet

nei den er ikke spes gammel. 4 år ca. tror jeg skal prøve en sånn maski9nsrens altså. takk for svar

Skrevet

jupp, den omo har er fantastisk, heller pulver i som vanlig men kjører da en tom maskin med dette pulveret i , så er den god som ny. Hjelper også å ha skyllemiddel i vasken, da får klærne en frisk ren duft!! Selv liker jeg den blå til softlan.

Skrevet

Men hvordan kan det å rense vaskemaskinen hfår bort svettelukten på genserne? Det gjelder jo bare dem.

Skrevet

Gjelder det alle genserne dine?

Tenkte på at bomull er jo bra ang. svettelukt, men akryl og annet syntet har en lei tendens til å suge til seg svettelukt....

Hvis det er alle gensere så kanskje du skulle byttet deodorant?

:)

Skrevet

Hvis genseren lukter rent når den er nyvasket, men lukter "gammel svette" nesten med en gang du har tatt den på så er det noe som har satt seg i tøyet.

Et tips er å legge tøyet i fryseren når det fremdeles er vått etter vask, og la det ligge et døgn eller to. Et annet er å legge det i bløt, i eddikvann...

Skrevet

Gjennomsiktig eddik :) dynk på der det lukter eller legg i eddikvann og vask på 60grader etterpå :)

Skrevet

Bruker du mye syntestiske klær`? Kan ha mye å si! Har hatt noen plagg som nærmest stinker bare jeg tar dem på..

Sikkert lurt å rense maskin ja, men ellers så tenkte jeg på å legge disse klærne i fryseren? Det skal jo ta lukt og evnt bakterier, feks v tåfis! ;D Verdt et forsøk!

Skrevet

Jeg har noen gensere/ topper fra Cubus og hm som jeg bruker under topper/ bluser når det er kaldt. Særlig de fra Cubus har hatt det med å beg. stinke etter et par timer.. Siden disse toppene som regel er hvite har jeg lagt dem i klorin. Dette tar bort lukta, samtidig som de tar bort de lettere gule merkene under armene også som det lett kan bli på helt hvitt tøy.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...