Gå til innhold

Prøver her også ang amming og gulp hos nyfødt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er 9 dager gammel og sliter med ammingen og pumper meg og gir fra kopp,de siste dagene har hun begynt å ta puppen men sovner ofte.Hun har gulsot og er ganske slapp.Når hun tar puppen spiser hun av et bryst av gangen men noen ganger vil hun ha mat etter en time bare er det for ofte?Pumper ut ca 60ml per pupp og hun tømmer ofte en pupp når hun først tar puppen da og ikke sovner.I stad gulpet hun over hele seg og den var kjempetykk og hvit,er det vanlig at det skal være så tykt?bør hun suge av begge til hvert måltid eller holder det med en pupp til hvert måltid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt normalt at gulp er tykt og hvitt. Noen babyer blir mette etter en pupp mens andre må ha mer for å bli mette. La henne spise fra den ene og tilby henne den andre etterpå, er hun fortsatt sulten så vil hun spise, hvis ikke lar hun være (hvertfall de fleste babyer, mistenker han jeg har på 4uker for å ikke helt skjønne når han skal stoppe...). Ettersom hun vil ha mat så ofte, så høres det ut som det er litt lite med bare den ene.

Skrevet

Hei og gratulerer med babyen!

Jeg har hatt to gulpeunger, og gulpet varierte fra tynt til tykt. Om hun skal ha en eller begge puppene må du bare prøve deg fram med. Selv om du pumper "bare" 60 ml kan det hende at det hun får i seg er mer enn det du klarer å pumpe ut. Jeg hadde veldig mye melk, så mine klarte seg alltid med en pupp. Det tar tid å bli kjent med den lille, og noen ganger vil hun nok ha pupp oftere enn andre. Det er dessverre ingen fasitsvar ettersom babyerm er så ulike ;-).

Skrevet

Tusen takk for svar:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...