Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest hv85

Hei alle PCOS'er

I ettermiddag var jeg endelig hos gynekologen. Men det gikk ikke så bra som jeg hadde trodd :/ Jeg har vært der jevnlig det siste året pga PCOS. Men denne gangen forklarte jeg at vi ønsker barn. Det var ingen problem. Jeg skulle få provera og deretter Pergo. (eller er det pegro det heter?) Men så kom undersøkelsen og innvendig UL av eggstokkene... Jada... det tok ikke lang tid før jeg fikk beskjed om at jeg ikke trenger å begynne på pergo. Jeg skal ha 2 runder på provera. Ta blodprøver 2/3 dag og 21/22 dag. ? at sambo at må ta sædprøve. Deretter skal jeg inn igjen når prøvene er klare. Og så henviser hun meg rett til Lap (... husker ikke resten av ordet ;)) og hun snakket allerede nå om ivf (er det riktig forkortelse? kan ikke alle disse ordene og forkortelsene)

Men betyr dette at det ikke er håp for oss? :(((( :o

Fortsetter under...

Heihei hv85

Håpet er absolutt ikke ute. :-) Tror det er helt vanlig prosedyre det du har fått. Jeg hadde akkurat det samme da vi starta planleggingen av barn. Vi gikk igjennom alt vi skulle etter at vi hadde prøvd hjemmelaget over lengre tid, og endte opp med prøverør som dessverre ikke lyktes men har nå ei hjemmelaget jente på 3 år og ei i magen. Det er mange opp og nedturer dersom man det tar tid men man må bare ta valgene som er rett for en selv. Jeg mener selv jeg hadde veldig god effekt av akupunktur da vi fikk de hjemmelaget da men hadde 3-4 mislykkede prøverørsforsøk.

Lykke til med prøvingen!

Gjest hv85

Så kjekt at det lyktes for dere!! :)

Jeg har tenkt tanken på akunpunktur jeg også. Har funnet et sted mange anbefaler. Husker ikke navnet men. Er det noe problem å gå på akupunktur mens jeg har de 2 periodene med provera? Hva med blodprøvene jeg skal ta? Vil det ha innvirkning på de? Hvor lang tid tok det med dere, etter du startet på akupunktur?

Tusen takk :)

Hei!!

håpet er absolutt ikkje over... Eg og gikk rett til lapraskopi for så å bli henvist til IVF. Har to flotte barn med IVF-forsøk og et på vei :)

Du må bare holde motet oppe, litt opp og ned turer har det vært, men når eg ser tilbake på det så har det vært verdt det :)

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...