Sandy84 Skrevet 7. mai 2010 #1 Skrevet 7. mai 2010 Prinsen er nå 12 uker i dag, 3 mnd til onsdag. I 3-4dager nå har han plutselig slått seg helt vrang på melk, han får mme og fått det siden han var ca 1 mnd så han er godt vandt med flaske og ikke skfitet noe merke heller. han har vært mye plagte med luft i magen, men det har bedret seg masse nå takker være kiropraktor.Nå om dagen er han helt fin om han har fått søvnen sin og alt slik, men når det kommer til å få mat så drikker han 10-20ml og begynner å vræle noe så sinnsykt og nekter plent å spise mer! Kommer endel rap og gulp, men ikke noe mer enn normalt det heller. Roer han ned og prøver igjen, samme greia.. Det som jeg har lagt merke til at når dette begynte så begynte han å sove mer urolig om nettene også. Han sover og er trøtt, men hyler i søvne når smokken detter ut av munnen, han vrir huet frem og tilbake som bare det for å lete etter den.. fortsatt i søvne, hvertfall er øynene igjen. finnner han den ikke og jeg ikke gir den ganske kjapt fortsetter skrikingen..og han kaver noe inmari i senga..ligger på tvers i senga som regel , jeg retter opp og han kaver tilbake, hehe..men det er jo ikke så farlig,... Han spiser en gang om natta, dette går bra enda, legger han til og maten bare flyr unna og tilbake i senga, samme greia etter en time, begynner ca 2.3 timer etter han er lagt for kvelden forresten, før det sover han kjempefint og rolig.. Noen andre som har opplevd noe lignende med sine eller har noe gode råd? Prøvd med 3 hull i smokken også, tenkte kanskje ikke melka kom fort nok, men vakke det gitt..kjenner jeg begynner å bli litt rastløs pg redd..
Lillemor&Gutta Skrevet 7. mai 2010 #2 Skrevet 7. mai 2010 Min nektet å drikke melk etter at han hadd eomgangssyka. Måtte bytte MME type for å få han til å ta til seg næring i gjen. Kansje han er "lei" melka og det kan hjelpe å bytte?
Sandy84 Skrevet 7. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 7. mai 2010 skal prøve, takker:) tok han nytt merke med en gang da eller måtte han venne seg til den først?
Gjest Skrevet 7. mai 2010 #4 Skrevet 7. mai 2010 Jenta har hatt to perioder hvor hun har vært sånn.. Den ene gangen var hun forkjølet (tett i nesa), den andre gangen hadde hun sår hals og vondt i øret! (var hos legen som så at hun var rød i halsen og øret) Etter siste periode med sår hals og vondt øre, har hun vært meget kresen på hvordan hun skal ha maten servert også Vil kun ha når hun ligger i sengen... Har du prøvd å gi han liggende på dagtid?
Sandy84 Skrevet 8. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 8. mai 2010 Han ligger jo i armene mine på dagtid, men på natta ligger han på bordet, hehe. Får prøve det i dag da og se om det går:)
Gjest Skrevet 8. mai 2010 #6 Skrevet 8. mai 2010 hehe... Hvis det ikke går kan du forsøke å gi ham melka i litt mer oppreist stilling! Her har babybjørn bæresele hjulpet noen ganger, eller at jeg bærer henne rundt og gir flaske:P Hvis han har vondt noe sted (feks øret) kan det være verre å ligge! Det var tydeligvis ikke verre for jenta mi, men hun er jo litt rar..hihi
Snuppa! Skrevet 8. mai 2010 #7 Skrevet 8. mai 2010 Jenta mi blei sånn noen uker etter hun begynte å få kun mme. Det viste seg at hun var allergisk mot melk og måtte få nutramigen. Tok oss lang tid før vi fant ut at hun var allergisk stakkar så jeg tenkte jeg bare skulle tipse deg om det.
kirsty*2barnsmamma Skrevet 8. mai 2010 #9 Skrevet 8. mai 2010 Hadde og en slik periode da hun var 3 mnd. Men det gikk over
Sandy84 Skrevet 8. mai 2010 Forfatter #10 Skrevet 8. mai 2010 Den perioden, hvor lenge var den på kirsty*endelig mamma?? HAr tenke på melkeallergi i ogmed at jeg har noe sånn laktoseintoleranse og aldri likt melk fra jeg var liten heller... men skal høre med lege om dette til uka.. Han tok litt idag når han fikk ligge i armene og gå, men ikke mye da heller.. prøvde å legge han på bordet nå på kvelden som jeg skulle prøve og da gikk det ned som bare det.. mulig det er det som må til. han får nå hvertfall i seg noe mat:) men gleder meg til vi skal på 3mnd kontroll til uka, da skal det undersøkes!! men håper på at dette går over av seg selv før da... skal ikke være lett.. hehe
baby nr 3:) Skrevet 8. mai 2010 #11 Skrevet 8. mai 2010 Jenta vår nekta å spise da hun var ca 2-3 mnd gammel. Hun fikk da to tenner og vi trodde det var det som var problemet. Men hun nektet fortsatt og vi byttet til mam flaskene. Gikk litt bedre, men sleit forsatt med å få henne til å spise, Fant ut etterhvert at den beste måten å mate henne på er mens hun sover, da drakk hun opp hele flaska. Hun er nå 5 mnd og vi sliter fortsatt med mating. På dagen bysser jeg henne i søvn og mater henne etter at hun har sovet i 5 min. På natta går det også greit, hun når ikke å våkne helt før flaska er klar. Ikke mye kos med mating her, men det viktigste er jo at hun spiser
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå