Gå til innhold

Gode råd for å fjerne flis i fingrene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Frøkna kom hjem fra barnehagen i dag og hadde flere flis på begge hender. De var ganske små og hele lå under huden så det var klin umulig å få tak i de med pinsett (ikke dypt). Det var ikke snakk om at jeg fikk pirke de bort. Hun ble helt hysterisk, så jeg måtte bare legge henne med uforettet sak..

Hva gjør dere andre? Finnes det noen lure triks for at det skal gå rask og smertefritt?

Håper bare at de ikke blir betente i løpet av natta...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

grønnsåpe hindrer betennelse, så legg hendene hennes i grønnsåpevann. Sønnen min fikk masse flis i føttene da han var 2 år. Måtte bare holde ham fast (var 2 stk) og få dem ut med skarp liten lommekniv og pinsett.

Hørtes ut som om vi drepte ham, men beina hans var fulle av flis...

Skrevet

Takk for svar :)

Jeg er alene, så det er vanskelig å gjøre det med makt. En sterk og krakilsk unge i den ene hånden og en kniv i den andre... Nei, det tør jeg ikke...

Skal kjøpe grønnsåpe i morgen, men vil jo helst ha de flisene ut fortest mulig.

Skrevet

samme problemet her. Fikk tatt den største, men var litt igjen som var umulig å få ut. Både fordi den var liten og fordi mini hylskreik.

Så får bare se den ann imorgen :)

Farmor hadde alltid ett kjerringråd om at honning på ett plaster over flisen, gjorde slik at flisen ble sugd ut av honningen eller noe. Har aldri prøvd det selv.

Ellers så har jeg alltid tatt ut fliser med å stikke en liten sylskarp når inn under flisen på langsiden liksom (litt vanskelig å forklare) å så vippe den rett opp igjennom huden. Men det er jo ikke helt smertefritt da :P

Skrevet

jeg bruker negle klippern.veldig lettvint,gjør ikke vondt,men høres og ser kanskje vondt ut..lager forsiktig hull på huden der flisen sitter,så enten får du den ut el så går de ut av seg selv,om du får hull på huden.

Skrevet

Sistah, slik gjør jeg også på meg selv, men litt vanskelig på en villstyring av en treåring ;)

Ny i Vestfold, det skal prøves i morgen formiddag.

Tenk at en bagatell som flis i fingeren, kan lage slik hodebry hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...