Gå til innhold

når tar di fra deg barnet?

Anbefalte innlegg

jeg har tidligere vært veldig deprimert. kom over det for 5 år siden. fikk en liten knekk etter mitt første barn, men gikk fort over. så har jeg nå fått nummer to og ble deprimert igjen. denne gangen vanskeligere. har vært åpen siden det startet og helsesøster hjelper meg veldig. hun har nå fått meg inn i småbarnsteamet. har begynt på antidepressiva igjen. ser at dette går over, men har det vanskelig nå. også i med å ha et forhold. dette er ikke for å skryte, men syns selv jeg er en god mor. di får det di har behov for, jeg skyver mine problemer vekk når di er våkne, men kommer fram når di har sovnet.

dattera mi er nå snart tre mnd. hele den tiden har hun grene, men tror nå jeg endelig har funnet grunnen, heldigvis. men jeg har ingen morsfølelese for henne. føler jeg passer henne for noen andre. angrer på at jeg fikk henne. det er så utrolig tungt med to barn for meg.

er åpen på mine tanker og følelser,får hjelp, men er dette en grunn for at di kan ta henne eller begge barna fra meg?

ser det er flere som blir tatt fra barna , men kansje ikke di skriver fulle sannheten?, hvorfor barnevernet tar di?

noen som kan dele tankene sine?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141826161-n%C3%A5r-tar-di-fra-deg-barnet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter min erfaring så tar de ikke bare barnet uten videre. Hvis du viser at du tar imot hjelp, og gjør så godt du kan, så skal det svært mye til før de tar barna. Det kan evt. bli aktuelt med avlastningshjem, men det kan være godt for deg også.

Så lenge du tar vare på barna, gir dem mat og omsorg, så er det ingen grunn til å miste dem Har flere venninner som har hatt store psykiske problemer, men gjennom god dialog med barnevernet har det aldri blitt noe problem. Tror nettopp det, å holde god dialog med barnevernet, er kjempeviktig i slike saker. På den måten føler du at de er en støtte og ikke noe farlig, og de føler de kan følge deg opp på en god måte.

Utgangsounktet i norsk rett er at den biologiske mor har svært sterke rettigheter. Ofte kan et barn bli tilbakeført til biologisk mor etter årevis i fosterhjem, selv om det i noen tilfeller kan fremstå som svært tvilsomt om de burde det.

Hvis du er åpen om dine problemer og følelser, så vil barnevernet gjøre alt de kan for at du kan beholde barnet. Som du sier, jeg tror flere av de som her inne sier de ikke ser noen grunn til hvorfor barna blir tatt fra dem, ikke forteller hele sannheten (eller rett og slett ikke innser problemene sine)

Vær åpen med barnevernet, og du skal se hvor en utrolig støtte de kan være. de er ikke her for å ta fra mammaer barna, de er her for å hjelpe mammaene til det ytterste, og hvis det likevel er ekstremt dårlige forhold, ser de seg til slutt nødt til å flytte barna midlertidig eller varig.

Håper dette kunne hjelpe deg litt, det må være en forferdelig følelse å gå rundt med...

• 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...