Gå til innhold

Jentene mine er blitt rundlurt av en svindler!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå står det faktisk på alle landstreff-billetene at de ikke kan selges videre privat da.. Men det er vel forskjellig fra arrangement til arrangement.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er utdraget fra hva HI skrev:

"Hadde de bare hatt pengene, så hadde det ikke vært noe problem. De måtte låne penger, og gud hvet hvordan de skal klare å betale tilbake...".

I tillegg skrives det at de alltid er blakke!

Altså hadde iallefall ikke mor peiling på hvordan dette skulle tilbakebetales. men når har de jo plutselig fått seg både stipend og sommerjobb, så da er dte vel ikke noe problem å leve på kreditt 8selv om stipendet kanskje skulle vare litt lenger enn til å betale på et lån.....

Det er fullt mulig å overnatte i bilen utenfor parken!! Det finnes mange steder i nærheten hvor det parkeres biler og hvor russ (og andre) overnatter:) Serlvfølgelig er det kipt da, men har man ikke penger så har man ikke penger!

Hvis hotell hadde vært det ENESTE overnattingstilbudet (tviler vel egentlig på at alle vandrerehjemmene, pensjonatene og campingplassene er fullbooket da me...), så hadde det helt sikkert vært mye billigere å sette seg på tog eller ekspressbudd hjem! Så¨det er fullt mulig å ikke betale seg inn en gang til hvis man ikke har penger til det!

Skrevet

Er de russ burde de være gamle nok til å vite at det er ulovlig å kjøpe på svartebørs. Synes de fortjente den ekstra kostnaden, da lærer de kanskje neste gang.

Skrevet

Jeg fatter ikke at folk skal drive å slenge drittkommentarer.

Voks opp!

Hadde jeg feks hatt et par konsertbillettter og ikke kunne dra på konserten likevel hadde jeg sikkert ha måtte solgt billetene billigere enn det jeg kjøpte de.

Søsteren min fikk tak i en billett til Coldplay for kanskje 200 kr mindre enn det min kostet.

Og hadde jeg selv vært russ, og fant ut på treffet at billetten min var falsk og en venninne hadde tilbudd segg å låne bort penger til ny hadde jeg lånt penger og betalt henne tilbake ved første anledning.

Men forhåpentligvis hadde jeg spart opp penger til russetiden. Har selv aldri vært russ, men har sett at russetiden til vennene mine var helt fantastisk og de skulle gjerne ha vært russ igjen.

Hi, jeg synes synd på døtrene dine. Utrolig kjedlig situasjon. Men heldigvis er ikke 1500 kr all verdens og de har kanskje mulighet til å betale tilbake så fort de kan?

Hvordan betalte de til han som svindlet de? Fikk de et kontonr? Dere burde kontakte politiet og anmelde fyren.

Lykke til:)

Skrevet

Og her er enda ett utfrag fra hva HI skrev:

"Joda, begge to har ordnet seg sommerjobb.

De får utbetalt stipend av lånekassen, så da får de nok betalt tilbake."

De kan jo ikke overnatte i bilen utenfor parken, de andre jentene i russebilen vil jo selvfølgelig ha bilen med seg INN!

Når det er over 10 000 russ som skal der, i tillegg til alt av artister og arrangører, så blir det såpass fullt rondtom, at det blir ganske dyrt. Da kan de like greit spytte i de siste hundelappene og komme seg inn i parken.

Skrevet

De andre jentene kan jo ikke få med seg bilen inn når det kun var disse to jentene som kunne kjøre den.

Skrevet

Tydeligvis mange her som har glemt hvordan det er å være atten...

Skrevet

Er nok ikke så vanskelig å spørre noen med billett og lappen om en kan kjøre inn for de.

Skrevet

Å være 18 er vel ingen unnskyldning for å leve på kreditt??

Personlig synes jeg så absolutt ikke noe om svindlere - uansett om det gjelder billetter, tyveri, hvitvasking osv.

Men jeg synes jo det er helt utrolig at foreldre synes det er helt OK at sine egne russejenter er blakke før russeferingen er halvveis, og det er er helt greit at de lever på kreditt resten av feiringen....

Er det ikke vanlig å spare opp litt kapital til denne feiringen?? greit nok at det er endel år siden jeg var russ og feiret i kongeparken, men den kjensgjerningen at russefeiringen faktisk koster penger er vel ikke ny?? Ja, 1300 kr i ekstrautgidter er jo utrolig kipt, men jeg synes likevel det er merksnodig at man ikke ahr såpass med penger når det faktisk er 10 dager igjen av feiringen! Hadde de uansett tenkt å leve på krita resten av tida liksom?

uansett er det kanskje greit at de oppdaget at billettene var falske før de gikk inn i parken. For hadde de blitt tatt med falske billetter inne i parken, så hadde boten vært 3500 kr pr person:)

Skrevet

Nå er det siste gang jeg svarer her.

Jeg synes ikke det er greit at jentene er blakke før russetiden er over! Men de er begge myndige, og de ville veldig gjerne være russ.

Det synes jeg jammen de fortjener, ettersom de har hatt det tøft i det siste.

Hadde egentlig ikke tenkt å fortelle så mye privat her, men føler jeg må, etter å ha fått så mye pes.

Jeg har altså to tvillingjenter på snart 19 år og har to små på 2 og 3 år. Alle barna har samme far.

Vi var så uheldig å miste han i en ulykke for ett år siden.

Grunnen til at jeg fortiden er arbeidsledig, er at jeg desverre måtte si opp jobben min. Jeg jobbet et stykke unna hjemmet, og hadde som aleneforsørger ikke mulighet til å hente og levere de minste barna i bhg pga bhgens åpningstider. Men regner med at det ordner seg med jobb snart.

Jeg synes det fortsatt er drittalt av idioter å svindle to unge jenter. Og tilo dere som lurer, ja jeg synes det er ille å svindle gamle mennesker også.

Skrevet

Shitt, så firkanta mange av dere er.. !

Husker dere ikke hvordan det var å være 18, uten bekymringer og på nye eventyr..

Utrolig kjedelig at de ble lurt, men håper de har en rå feiring likevel ;)

Skrevet

Da jeg var 18 år hadde jeg ubeskyttet sex, kjørte i fylla uten sertifikat, lagde falske billetter til div. konserter osv. Så ble jeg gradvis mer ansvarlig. Nå har jeg mann og barn, høyere utdanning og en god jobb.

Syns det er sjokkerende at dere legger dere oppi at disse jentene burde visst bedre, istedenfor å faktisk syns syns på dem for den leie situasjonen de har havnet i.

Skrevet

Herregud så mange tåpelige og utrolig dumme mennesker som vanker her på anonymforumet! At det er mulig!

Slenger med leppa om ting dere slett ikke har peiling på, respektløse som f...!

Dere som er slik, ta en titt på dere selv, og bli bedre mennesker! Det hjelper ikke en dritt om dere har masse penger og ikke noe på kreditt e.l. sålenge dere er den type mennesker.

Til deg, HI: synes synd på jentene dine. Utrolig kjipt, og fryktelig kjipt for deg i din situasjon også, for kan tenke meg om du hadde hatt flust med penger, så hadde det ikke vært noe du heller ville, enn å hjelpe jentene dine.

Forstår godt at du trengte å få det ut, eneste er at dette anonymforumet suger, for det er fullt av drittfolk her.

Så det er liksom ingen vits i å prøve å lage noen tråd i det hele tatt her.

Skriver normalt aldri noe her inne selv, men måtte bare svare deg...

Håper det ordner seg for deg og ungene dine!

Skrevet

"Da jeg var 18 år hadde jeg ubeskyttet sex, kjørte i fylla uten sertifikat, lagde falske billetter til div. konserter osv".

Ja, for det er jo noe å skryte av!!!

Hærlig å være kriminell altså.

Du er jo ikke et dugg bedre enn fyren som svindlet disse stakkars jentene. det avr altsågreit for deg å lage falske billetter, men ikke for denne fyren som svindlet disse jentene!

Skrevet

veldig kjedelig for jentene dine :/ Men nå har de fått seg en livslekse de sent glemmer!

Pri en er å la dem lære av dette! De skal IKKE kjøpe noe som helst av biletter o.l av privatpersoner, for det er OFTE svindel. Pri to, er å skaffe jentungene jobb! Nå er de 18 år, da bør de ha en jobb ved siden av skolen så langt det går. Det gjør at de får litt mer å rutte med i mnd. 6500 er ikke mye å leve på når de blir studenter (nå er de imidlertid elever!!)

De må nok ha en kjipere russetid enn de hadde tenkt, men heldigvis trenger man ikke alkohol for å ha det gøy :D

Skrevet

Hjelpe meg for noen svar du har fått!

Veldig kjedelig situasjon for jentene dine. Håper det ordner seg med økonomien.

Må bare samtidig si at jeg virkelig å lure på hvorfor jeg titter innom her når jeg leser hvordan voksne mennesker svarer hverandre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...