Gå til innhold

Jentene mine er blitt rundlurt av en svindler!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mor til russejentene, du skal være klar over at her inne henger det folk som kjeder seg voldsomt, og som har stor glede av å skrive frekke og dumme svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes også du bør dekke tapet deres. Du gir dem forhåpentligvis støtte under utdanning i form av klær og mat en gang i blandt så dette burde jo være en enkel sak for deg å ordne opp i så de slipper å spise nudler og knekkebrød hele måneden.

Skrevet

Takk, 23:06 :-)

Hadde jeg hatt penger hadde jeg selvfølgelig betalt disse billettene. Men som (for tiden) arbeisledig alenemor, har jeg desverre ikke mulighet til det.

De gjorde noe dumt da de kjøpte disse billettene, men det er ikke ulovlig å kjøpe av privatpersoner. Men husk på da, at man gjør ofte dumme ting i den alderen.

Regner ikke med at de er de eneste som har gjort noe dumt i ungdomstiden.

Og svindleren har gjort en god jobb med forfalskningen av billettene!

Skrevet

Hva forventer du med dette innlegget? Du takker bare den ene som uttaler seg negativt om menneskene som er på det forumet hvor du har valgt å legge ut problemstillingen din... Merkelige menneske, hi.

Skrevet

Dette er da ikke et babyforum.

Skrevet

Haha, ja det så jeg og. Hva mener du med å legge det ut for kommentarer når du ikke er interessert i andre svar enn det svaret som er kritisk til de som har svart?

Skulle vi bare si ja og ha, liksom?

At du er alenemor betyr jo bare at vi andre betaler for deg, så host opp for jentene dine, hi. De ender uansett som faste kunder hos nav.

Skrevet

Skal jeg takke dere som skriver at jentene mine er dumme? Ok, tusen takk :-)

Jeg har jo skrevet at jeg er enig at det var dumt gjort, men det er ikke det samme som at de er dumme! Det er en vesentlig forskjell på å gjøre dumme ting og å være dum.

Ja, så er jeg vel merkelig da. Jeg forventet ingenting. som jeg skrev: Ville bare få det ut. At jeg var forbanna på mennesker som lurer unge jenter.

Men synes jammen ikke jeg er den eneste som er merkelig her på dette forumet. Her kryr det tydligvis av bedrevitere som aldri har gjort en feil i ungdommen.

Skrevet

Er du syk i hodet eller, NN 23:27? Makan til drittkommentar... Jeg har jo sagt flere ganfer at de gjorde noe dumt! Les det jeg har skrevet da for faen!

Skrevet

De er jo ikke studenter når de er russ, de er skoleelever.. Bare flisespikkeri, og gjør ikke svindelen noe bedre..

Skrevet

jeg tør faktisk påstå at du som alenemor har mer penger å rutte med enn en student, så ja pung ut du HI.

Skrevet

det reagerte jeg også på, man er da ikke student når man er russ, man går jo på vgs, har ikke noen automatisk støtte fra staten i form av lån og stipend da vel?! Jobber de ikke i tillegg til skolen?

Skrevet

1. de betalte 1300 for billettene opprinnelig og 1500 for nye? Enten så var de opprinnelige billetten billigere enn orginalene, og de burde skjønne at det var fake. Eller de betalte for mye for de nye = svartebørs og ulovlig

2. De kjøpte nye billetter for penger de ikke har - noe du synes er helt betimelig. Altså lærer du de at det er helt OK å leve på kreditt ennå det er tydelig at hverken du eller de ennå vet hvordan det skal betales tilbake!

Ja, selvfølgelig burde de har overnattet utenfor området dersom de ikke hadde penger til å komme inn. It sucks, but thats life!

3. Det er ganske lenge igjen av russefeiringen, og de er allerede blakke?? Hva skal de leve av fram til høsten?? De har jo tyfeligvis ikke ordnet seg med sommerjobb ennå?

De gjorde en utrolig dum ting, som de forhåpentligvis lærer av. Men tor neppe læringeffekten høynes av at mor synes sååååååå synt på dem og synes hele verden oppfører seg utettferdig mot de søte små jentene sine.....

Skrevet

Det er fullt mulig å søke på både lån og stipend som elev på vgs. Merkelig at de som går på vgs har studentbevis. det burde heller hete skolebevis da.

Skrevet

Stakkars jenter.. Dette kan umulig være noe gøy nei.. :(

Dessverre mange personer uten samvittighet der ute.. Vet de hvem de kjøpte av da? Kan de ikke anmelde personen?

Skrevet

Uansett. Når ungene mine er russ, vil jeg tro at jeg ikke sitter og gnur på småpenger som dette tross alt er. Ærlig talt, hi, få deg en jobb.

Skrevet

Joda, begge to har ordnet seg sommerjobb.

De får utbetalt stipend av lånekassen, så da får de nok betalt tilbake.

Ja, jeg syns synd på dem. Ikke fordi hele verden oppfører seg urettferdig mot dem, men fordi de ble lurt av en jævla svindler.

Og hvis noen lurer så er begge jentene ambisiøse, og kommer nok ikke til å vanke på NAV. Synes faktisk det er krenkende at noen skriver dette, når de ikke aner noe om jentene bortsett fra at de har en "merkelig mor", ble lurt og måtte låne penger til nye billetter.

Skrevet

ikke alle som er rike vettu som deg .....

Skrevet

Det heter skolebevis. Bare elevene ("studentene") som kaller det studentbevis, men det står skolebevis på kortet.

Til den som ikke forsto det med 1300 for falske billetter og 1500 for nye: Billettene har variert i pris, de første som ble lagt ut i høst kostet 900, og så har det steget derifra. I tillegg så finnes det billetter med og uten genser, festival-kit, osv., derfor koster noen billetter 1300, og noen 1500.

Er forresten overrasket over at de fikk tak i billetter til 1500 utenfor inngangen, ville tro de gikk for myye mer. Er jo bare privatpersoner "uten regler" som selger der, billettservice.no var jo utsolgt i høst. Jeg solgte min billett i januar for 1800 kr., og prisene har ikke akkurat sunket, så de var heldige som fikk billettene for 1500 kr.

Forstår også veldig godt at de betalte for de nye billettene selv om de ikke hadde penger, de som ikke forstår det virker ikke helt som om de vet hva det faktisk er snakk om. Det er det absolutte høydepunkt i russetiden, og ikke noe en dropper fordi en ikke har penger akkurat der og da. I tillegg så hadde de jo ikke hatt noen plass å være dersom de ikke betalte seg inn, campen og soveområdene er jo innenfor portene.

Hilsen en "student" som egentlig skulle på russetreff i helgen, men som stolte på p-sprøyten :)

Skrevet

Samme faen om hun er alenemor. Klart det er dritt å bli svindlet! Og her gjør dere unge jenter til syndere og ikke den som tydeligvis har svindlet? Har dere aldri gjort feil som ung? Voks opp drittunger!!

Skrevet

Søtt? Søt svindel...Spesielt sagt...Er du kanskje en av de som livnærer seg på en slik måte..? trettenhundre mindre av DERES penger. Hva de ville kjøpt for de har da virkelig ikke noe med saken å gjøre.

Skrevet

Å HERREGUD så mange idiotiske svar!!!!!

Hvorfor sitte å kverrulere?? Denne moren er fortvilet fordi jentene hennes har blitt lurt av utspekulerte mennesker, og så svarer dere så latterlig????

Ja, det er kjempetrist at jentene måtte betale dobbelt for billettene, og ja det finnes mange bedritene mennesker der ute som lever av å svindle andre mennesker! Håper det ordner seg for jentene dine, HI

Skrevet

Selvfølgelig er det noe dritt at noen kan svindle og lure unge mennesker :o(. Man får vel si at det var tur det ordnet seg likevel da. Men hadde jeg vært dere hadde jeg gått videre med dette, og meldt mannen som svindlet de. Blir også helt oppgitt over noen av kommentarene du får. :o(

Skrevet

Å svare at det "er litt søtt" at noen driver dokumentfalsk og svindler unge menensker, er så respektløst som det kan få blitt. Og der var selvsagt ikke ment som noe annet heller. Begriper bare ikkehva folk får ut av å svare så stygt og respektløst.

Dere som skriver om svartebørs: videresalg av billetter er lov, så lenge man ikke legger på prisen. Så jentene har ikke gjort noe ulovlig, de har bare vært naive.

Skrevet

ehhhh....

Billetten var utsolgt for et halvt å siden. Jentene kjøpte billetter privat som viste seg å være falska. Så går de jammen og kjøper private billetter en gang til!!

Ja, da er man jo smart! Hvid de hadde blitt lurt en gang til - hva da?? Skulle de forsøkt en 3. gang?

Og jo - de smarte dropper ting de ikke har penger til der og da, og spesielt hvis man ikke har anelse om hvordan man skal klare å tilbakebetale penger man låner. Det er jo engang slik voksenlivet er - man ønsker seg mye, men har man ikke penger så må man droppe enkelte ting - uansett hvor stor begivenhet det er eller uansett hvor stor høydepunkt det er.

Og ja - jeg er helt enig i dat det er utrolig kipt at noen forsøker å svindle andre mennersker. Men ser vikrlig ikke helt at det er værre å svindle 18-år gamle russejenter enn eldre mennesker (eller yngre for den del). Svindel er svindel uansett, og skal man komme det til livs må man i det minste anmelde saken.

Og jeg klarer faktisk ikke å ta det seriøst når noen mener at de burde slippe inn alle med faslke billetter bare frodi de har reist så langt. klarer heller ikke å ta det seriøst når mor så tydelig mener at det er helt greit at ungene låner penger av veninner osv selv om de ikke vet hvordan de skal få tilbakebetalt beløpet de skulder. Men mor kan altså ikke hjelpe for hun ahr ikke penger....... JA JA!

Skrevet

Vil tro de skjekket litt bedre at billettene var ekte andre gangen de kjøpte da.

Tingen er at de kunne nesten ikke droppe å kjøpe de nye billettene, for hvor skulle de da gjort av seg? Hotell er også bra dyrt, hvertfall denne helgen. Reise hjem igjen er med tanke på at de var 8 timer hjemmefra sikkert også veldig dyrt, og ikke minst vanskelig.

Og de har jo faktisk fått seg sommerjobb, og de har stipend, så de klarer nok å tilbakebetale pengene. LES hva som står der. HI skrev at de får betalt pengene tilbake når stipendet kommer (som forøvrig er neste helg).

Jeg kan ikke huske å ha sett at HI påstod at det var verre å svindle 18 år gamle jenter enn eldre, hun mente nå bare at svindel var kjipt uansett!

Og verken jeg eller HI var enig i at de burde slippe inn alle med falske billetter. Det hadde aldri gått.

02:57

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...