Gå til innhold

Jentene mine er blitt rundlurt av en svindler!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to russejenter i år. I går dro de på russetreff til Stavanger, en tur på 8 timer. Fortvilelsen var derfor stor når de oppdaget at billettene deres var falske. De var litt sent ute med å bestille billetter, så de kjøpte av en privatperson. Billettene så helt ekte ut, så de dro på treff i god tro. De betalte 1300 kr pr billett.

Heldigvis ordnet det seg med nye billetter, men det kostet dem 1500 kr hver. Og det er sykt mye penger for studenter.

Jeg blir så jævlig forbanna på mennesker som svindler fattige studenter!

(måtte bare få det ut)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hihi, det var jo litt søtt da.

Blir 1300 mindre til øl da, du får tenke slik.

Skrevet

Hadde de bare hatt pengene, så hadde det ikke vært noe problem. De måtte låne penger, og gud hvet hvordan de skal klare å betale tilbake...

Jeg synes ikke det er søtt i det hele tatt! Er faktisk lyn, hakke forbanna!

Skrevet

Er de blakke alledere? Det er jo fortsatt ti dager til 17.mai jo!

Definitivt kjedelig, men russetia koster jo en del uansett...

Skrevet

De er alltid blakke ;-P

Skrevet

Man betaler da ikke 3000 kr for nye billetter om man er blakk!!

Da er man ikke bare blakk, men veldig dum!!!!!

Hvilken oppdragelse har du sendt med jenta i bagasjen liksom.

Skrevet

Det dreier seg om BEGGE jentene mine.

Hva skulle de gjøre da? De reiste sammen med de seks andre som de deler bil med, og det er kun de to som har førerkort. Skulle de da tilbringe helgen i russebilen og vente på de andre. Dette er som sagt 8 timer hjemmefra.

De låner aldri penger uten å betale tilbake, så det ordner seg nok når de får stipend.

Skrevet

Jaja, ble lærdom som svir på pungen for dem dette, men de handler nok ikke på "svartebørsen" igjen ;)

Skrevet

Det tror jeg nok aldri skjer igjen, nei.

Skrevet

Det hadde da vel ikke vært lettere for dem å betale pengene tilbake om billettene hadde vært ekte?

Skrevet

Altså har man ikke penger så har man ikke penger liksom.

Skrevet

Ehh, de har jo betalt de uekte billettene. Det ble oppdaget at de var uekte da de kom til treffet.

Nå måtte de låne penger til nye billetter!

Skrevet

Ehh... hadde de første billettene de kjøpte vært ekte så hadde de jo ikke trengt å låne 1500,- hver seg for å kjøpe nye da. DOH!

Skrevet

Men altså, er det bare jeg som synes det er drittalt av mennesker å lure unge jenter på denne måten?

Skrevet

Kjøpte de nye billetter selv om de var blakke? Er de hjernedøde eller?

Skrevet

Merkelig. Må være ganske mye arbeid å lage falske billetter (hvis de ser helt ekte ut). Hvis det skal lønne seg for svindleren må han ha lagd ganske mange falske billetter. Men historien kommer fort ut til offentligheten, og det ødelegger for svindleren.

Må jo si det var særdeles ondt å sende dem til en annen kant av landet med falske billetter.

Skrevet

NN 21:47

Spør igjen: Hva mener du de skulle gjort? Jeg har allerede skrevet at de er 8 timer hjemmefra, og at de to er de eneste som har førerkort. De hadde 3 valg:

1. låne penger og være med på moroa.

2. sitte i bilen å vente på de andre hele helgen.

3. Kjøre hjem og la de seks andre jentene komme seg hjem på

egenhånd.

Skrevet

Syns at billettene burde blitt godtatt, siden de er skoleelever på tur langt hjemmefra. Det kan da ikke være så nøye for arrangøren... Billettene ble kjøpt i god tro.

Skrevet

Det skulle tatt seg ut! Skal man bare kunne lage sine egne billetter da, og komme med en tåredryppende historie om at man er langt hjemmefra og er helt blakk. Så skulle alle som arrangerer ting bare slippe sånne folk inn?

Kjempeforslag!

Skrevet

Jeg synes ikke synd på dem så lenge de kjøper på svartebørs. Det er faktisk ulovlig!

Skrevet

Er jeg fremdeles på et babyforum????

Skrevet

Å kjøpe fra en privatperson er vel ikke automatisk svartebørs?

Skrevet

Det er ikke forbudt å videreselge billetter, men det er forbudt å øke prisene.

Skrevet

Mor til russejenter: du kunne ikke vært så elskverdig å spandere billettene på jentene dine da? De har jo tross alt betalt med egne penger første gangen. Hadde i hvertfall gjort det om det var døtrene mine men...

Skrevet

Jeg synes du som mor bør dekke tapet deres, jeg. Det er, som du sier, veldig mye penger for studenter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...