Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #1 Skrevet 7. mai 2010 Jeg har 3 barn på 4, 2 og 1 år. Ble alene med dem da mannen fant ut at han ikke ville mer. Jeg elsker dem mer enn alt. De er hele livet for meg. Men jeg merker at jeg er ekstremt dårlig til å finne på ting med de. Jeg ser hele tiden på klokken for å se om det ikke nærmer seg leggetid. Jeg synes hele dagen er slitsom når de er våkne. Jeg elsker å se dem le og smile, men jeg synes det er kjedelig å leke med dem. Jeg har aldri vært spesielt glad i barn. Som ungdom skydde jeg dem som pesten, mens de fleste av venninnene mine ikke tenkte på annet enn å få trille jobber eller å sitte barnevakt. Jeg vet rett og slett ikke hvordan man leker med barn. Å ta de med ut på tur synes jeg er slitsomt. De vil alltid gå hver sine veier og det ender opp med skrikende barn og en stresset mor. Jeg liker faktisk best å sette dem foran tv'n hele dagen. Ikke har vi barnehageplasser heller, så de 2 minste er hjemme hele dagen med meg. Jeg begynner å tenke at jeg driver på en måte med omsorgsvikt. Ikke misforstå, barna mine får mat, klær og kjærlighet, men jeg er elendig til å aktivisere de. Jeg leker jo aldri med de og det begynner å gnage på meg. Hva kan jeg gjøre for å bli bedre? Jeg har prøvd mange ganger, men lekene forsvinner fordi jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. Bare et sukk fra meg......
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #2 Skrevet 7. mai 2010 Har du bare gutter, bare jenter eller begge deler?
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #4 Skrevet 7. mai 2010 uf, jeg regnet dessverre med at det bare var gutter... tror det er vanskeligere for oss kvinner å finne på morsomme ting med gutter når vi i bunn og grunn alltid har ønsket oss jente.. Ikke sikkert at du er i den båten, men jeg kjenner mye på at jeg ikke finner på så mye med gutta lengre... Det var greit når de var baby og små, men nå kjenner jeg at interessen for deres guttegreier gjør at jeg faller litt av lasset...Har egentlig ingen gode råd da vi sikkert er veldig forskjellige... Jeg har mistet motet fordi jeg aldri ønsket gutter.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #5 Skrevet 7. mai 2010 Tror nok ikke du er en dårlig mor. Men skjønner at det kan bli slitsomt og kanskje litt kjedelig å være hjemme med barn. Hva med å prøve bhg eller barnepark noen dager i uka? Da får du litt tid for deg selv, og kanskje mere overskudd til barna.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #6 Skrevet 7. mai 2010 Å herregud, for noen folk. Vet ikke hvem som er verst av HI og annie 20:54.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #7 Skrevet 7. mai 2010 Bestem deg for å gjøre en forandring, og sett opp en plan hva dere skal finne på i løpet av uka. Å ta seg en tur i skogen eller i fjæra er kjempekjekt for en 4 åring. Det trenger ikke være lek. Han kommer til å ha det gøy om han får oppdage andre ting og får litt andre impulser.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #8 Skrevet 7. mai 2010 NN 20:54 Forklar meg hvorfor det var så ille det jeg skrev da? Noen mødre trenger faktisk litt pusterom, spes. hvis man er alene om omsorgen!
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #9 Skrevet 7. mai 2010 "tror det er vanskeligere for oss kvinner å finne på morsomme ting med gutter når vi i bunn og grunn alltid har ønsket oss jente.. " Skulle dette være et forsøk på å være morsom? I så fall så mislyktes du! Hvem er det som sier at alle kvinner ønsker seg jenter? Jeg har aldri ønsket meg jenter, jeg har alltid ønsket meg tre gutter. Det er for øvrig ikke veldig vanskelig å finne på morsomme ting med gutter, man kan leke i sanda, huske, klatre, kjøre med biler, sparke fotball, skyte med puck og kølle, dra til et vann/sjøen (om det er i nærheten) og fiske eller fiske krabber, sykle, de kan være med å fikse i hagen osv.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #10 Skrevet 7. mai 2010 Veldig enig med 20.57. Dere må jo bare være helt bak mål. Hvorfor få barn hvis dere egentlig ikke liker barn eller kun ønsker det ene kjønnet. Må jo være rimelig korka dersom en satser på å få jenter. Ekstra ille er det å si at en aldri har ønsket gutter etter at en har fått gutter!! Synes faktisk du som skriver du ikke ønsket gutter virker så fjern at jeg egentlig tror du tuller, håper iallefall det!!
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #11 Skrevet 7. mai 2010 Er det ikke en åpen barnehage i nærheten av der du bor?? Det kan være en fin og sosial aktivitet med de små=)
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #12 Skrevet 7. mai 2010 21.01 igjen, gutten min er veldig glad i å lage mat, late som han lager mat, leke med plastdyr, kaste baller, blåse bobler, løpe, hoppe, tegne, bygge med klosser, lese bøker og ja, masse rart. Det er ikke så mye som skal til for å glede disse små
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #13 Skrevet 7. mai 2010 til 20:54 å herregud for en mor du er.Hvis du ikke ønsket deg gutter,hvorfor valgte du å få barn da,siden det er femti femti sjanse for å få begge kjønn??Sånne mennesker som deg burde ikke få barn.Tenk på alle de som sliter med å få barn,og her sitter du og skriver at du aldri ønsket deg gutter!!Mitt råd til deg:Adopter bort guttene dine,da får både du og dine gutter et bedre liv.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #14 Skrevet 7. mai 2010 Oi, jeg så ikke at det var ei til som hadde skrevet svar samtidig med meg. Jeg er ikke enig i det hun andre skriver!
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #15 Skrevet 7. mai 2010 Takk for forslaget, skal vurdere det... yeah...
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #16 Skrevet 7. mai 2010 Er det ikke noen lekeplasser i nærheten de kan leke på? Ellers kan du synge for/med dem, lese bok;) Åpen barnehage er jo også genialt! Har du noen besteforeldre som kan hjelpe til innimellom?
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #17 Skrevet 7. mai 2010 Skjønner godt at du blir sliten og lei, så jeg kjenner meg dessverre godt igjen i din situasjon! Kjøp singsang-kort til bruk for sangstund. Ta en tur på biblioteket. Noen biblio. har jo også eventyrstunder av og til... Finn ut om kommunen arrangerer noe for småbarn på hverdager, kan godt hende! Bak boller e.l. Ta en tur ut i skogen el. til en lekeplass, her kan dere f.eks grille, lage bondegård av ting i skogen. Lytt til fuglesang nå på våren:) Plukk blomster, kast stein i innsjø, mat ender osv. Tegne, male (fingermale). Ta en sykkeltur med sykkelvogn. Sandkasse er jo alltid stas Bruk regler og rim Sett deg på gulvet og lek med barna; bygg med klosser/duplo, kjør med biler osv. Bare å være i situasjonen og leke med barna der de er vil de sette veldig pris på. Det du gjør behøver ikke være så avansert... Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #18 Skrevet 8. mai 2010 Jeg sa at jeg aldri har likt barn som ung, men at jeg elsker mine egne, og jeg har jo såklart utviklet en større toleranse for andre barn også. Jeg har bare gutter, men jeg elsker guttene mine og jeg kunne ikke tenkt meg et annet kjønn. Jeg har helt ærlig aldri ønsket meg jente®. Det finnes ikke åpen barnehage her og det er lang venteliste på barnehage. Vi bor på et lite sted og det arrangeres så og si aldri noe for små barn her. Kjenner heller ingen med barn på samme alder. Men jeg skal ta et grep. Være mer ute med de. Takk for alle tips. HI
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #19 Skrevet 8. mai 2010 Jeg kjenner meg litt igjen når det kommer til det å leke med barna. Mine er kjempe flinke til å leke selv når vi er ut. Inne derimot trenger det litt veiledning. Det som fungerer hos oss er å skru av tven og finne fram noe de kan leke med. Sitter på gulvet og hjelper de igang, men så klarer de fint å fortsette selv. Nå som det er vår og sommeren nærmer seg er det jo så greit å være ute. Trenger ikke å gå turer og bli stressa fordi ingen vil gå samme vei. Vi pleier å være på en inngjerdet lekeplass hvor de fritt kan utfolde seg uten at jeg trenger å sitte oppå dem. Har gjerne med niste, ball og sykler eller lignened. Du er helt sikkert en super mamma. Bruk vår og sommer for det det er verdt og kom det ut på et inngjerdet området. Selv kan du ta med deg en bok og la ungene fritt utfolde seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå