Gå til innhold

Hm.. Skal vi betale begge disse regningene? (sykehusinnleggelse)

Anbefalte innlegg

Gjest Sauen og ungene
Skrevet

Mannen min var innlagt her for en uke siden pga tvilling, ble henvist fra volvat og kom inn på akutten. De ga ham seng og skulle egentlig operere den kvelden, men pga lite kapasitet ble han sendt hjem og måtte komme tilbake dagen etterpå for operasjon.

Har nå fått to regninger, en fordi han var der på kvelden (da de sendte ham hjem) og en for timen neste dag. 350 kroner hver.

skal han betale for at de ikke hadde kapasitet allikevel den første dagen? Er jo ikke så mye penger da, men syns det er litt rart egentlig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han ble vel sett til av en lege før han ble sendt hjem den første dagen. Da er det i såfall det han skal betale for. Men ja, jeg er enig med deg, det er for ille at han skal betale dobbelt pga at de ikke hadde nok kapasitet.

Gjest Sauen og ungene
Skrevet

Ja, er det jeg også tenker =P

Skrevet

Akutten? Offentlig? Komunallegevakt må man betale for, samt poliklinikker og dagkirurgi- men akuttmotaket på sykehus?

Gjest Sauen og ungene
Skrevet

Ja, han var på akutten den første dagen (Haukeland sykehus) og kirurgisk poliklinikk (?) neste dag.

Skrevet

Jeg har aldri betalt eller fått regning når jeg har vært på akutten på hs.. Poliklinikken derimot tar betalt =) Ville tatt en tlf å hørt om det er riktig =)

Skrevet

Jeg brakk foten min for et par år siden, måtte betale flere hundre kroner i egenandel, samt materialgebyr ( sikkert selve gipsen) Samt for smertestillende, fikk med meg 4 tbl for 50 kroner og måtte hente resten på en resept jeg fikk med meg. Men synes det var merkelig at mannen din må betale 2 ganger om de ikke hadde ledig kapasitet, be han om og klage!

Skrevet

akutten?

Blir man virkelig henvist til akutten for tvilling??

Skrevet

Nå kjenner ikke jeg til dette enkelttilfellet, men ja, hvis infeksjonsbildet er alvorlig nok, så blir man det.

Gjest Sauen og ungene
Skrevet

Jepp, ble henvist til akutten. Han hadde sinnsykt vondt, og det var veldig infisert...

Han fikk jo tilbud om å sove der til neste dag, men ville helst reise hjem... Hadde vel sluppet å betale om han hadde blitt, hehe=P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...