Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #26 Skrevet 7. mai 2010 Skulle nå bare mangle, viss ikke hadde jeg nesten blitt litt skuffet over høyre.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #27 Skrevet 7. mai 2010 Vel vel, det må da en hver familie få tilpasse selv. Jeg har INGEN karriere-ambisjoner, jeg elsker å gå hjemme med de små og jeg har mange barn. MEN jeg har en høyt utdannet venninne som har kjempejobb med kjempelønn, og hun bryr seg døyten om hun blir hengene etter lønnsmessig, hun storkoser seg hjemme med sine små! Det er latterlig at inntekten er viktigere enn barna nå for tiden! Jeg bytter den likestillinga mot å kose meg i permisjonen anyday!!!!!!! Enkelte kvinner burde lat være å føde barn. Merkelig prioritering.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #28 Skrevet 7. mai 2010 Og derfor så skal staten få ta avgjørelser på bekostning av vår livssituasjon? Tror du virkelig at min selvstendig næringsdrivende mann går hjemme i opp til 14 uker med 1/3 av lønn utbetalt? Firmaet hans vil gå konkurs i mellomtiden og hele livssituasjonen vår blir totalt forandret. Det vil ende med at vi må selge barndomshjemmet til barna våre eller at minstemann må i barnehage 14 uker før det er nødvendig. Det er over tre måneder før tiden det! Men så lenge det passer deres familie, så må vel vi andre "ofre" oss. Jævla egoister. Det må da for helvete gå an å forstå at det beste er å få tilpasse sin situasjon til permisjonstiden. ja jeg banner. Det er for mange idioter i samfunnet og i staten!
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #29 Skrevet 7. mai 2010 Det finnes så mange hønemødre der uten som NEKTER barnefar å ta ut permisjon, at det trengs tiltak som fedrekvoten! -er vel derfor dette tiltaket eksisterer.. så mange som mener at mor er mye viktigere, og langt mer kompetent enn det far der, at jeg blir dårlig. Blander seg inn i hva far kler på barnet, hvilke mat han lager til barnet osv osv.. For mor er liksom så mye mer kvalifisert enn far.. Åh jeg blir så sint på dere som er slik! Stakkars far sier bare jeg.. og ikke minst stakkars barn som mister mye kvalititetstid sammen med far.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #30 Skrevet 7. mai 2010 Ja, på tide, enig! Ikke alle er A4..!!! Vi tapte hele permisjonen til pappaen sist fordi det er ikke alle som kan ta ut fedrekvoten pga jobbsituasjonen, så jeg gikk hjemme uten lønn og han jobbet dobbelt for at vi skulle få det til å gå rundt! Det var ikke akkurat en rosenrød tid, vi hadde ingen tid sammen, men hadde ikke en annen mulighet! Du anonym 23:44: Tror du far hadde mye tid sammen med barnet i denne perioden!?!?! Hadde jeg fått hans 6 uker så hadde vi hatt en helt annen økonomi og da trengte han ikke å jobbe så mye, og så hadde vi faktisk fått sett hverandre alle 3 slik som en vanlig familie! Snakk om å være trangsynt! Bare fordi noen mødre er hønemor så skal det gå ut over mange familier som faktisk ikke har andre alternativer... hvis mannen vil ha deler av permisjonen så er det vel til å forvente at voksne mennesker snakker sammen og fordeler slik det er best for familien..! Er det muulig!?!
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #31 Skrevet 7. mai 2010 Høyre? De kan foreslå hva de vil, de bestemmer jo likevel ingenting. Dævver av latter!!
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #32 Skrevet 7. mai 2010 jeg har heller ikke en samboer som har mulighet til å ta permisjon pga jobbsituasjon, da han bare går i et vikariat. Skulle de liksom få inn en vikar for vikaren i 10 uker??? Ikke sikkert han hadde fått videre kontrakt da nei.... Forsåvidt har han ikke lyst å ta noe permisjon heller, jeg måtte tvinge han til å søke utsettelse av permisjon så han har det om det skulle bli nødvendig eller han skulle få lyst å ta den senere... Så siden jeg har 100% permisjon skulle jeg egentlig begynt å jobbe når småen var rett over 7 mnd..! Skulle han liksom begynt i bhg så tidlig?? Neitakk! Derfor må jeg ha ulønnet permisjon frem til sommeren, og ungen begynner i bhg 9 mnd gammel... Det er tidlig, men MYE bedre enn 7 mnd..! Desverre er det mange som havner i den situasjonen at de desverre ikke har råd til å ta seg den friheten, og ungen MÅ begynne så tidleg... JA TIL VALGFRIHET...!
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #33 Skrevet 8. mai 2010 Handler da ikke om å velge mellom inntekt og barn! For barna er det udelt positivt å få være mye hjemme med BEGGE foreldrene i stedet for bare en. På sikt gir en god fordeling av permisjonen bare fordeler, at begge foreldrene er i stand til å klare seg selv og forsørge barna om noe skulle skje med familiesituasjonen (det skjer i svært mange norske familier). Dessuten ser barna at begge foreldrene er likevedige, selvstendige individer, noe som er viktig å ta med seg senere i livet. At mamma absolutt skal ha hele fødselspermisjonen er svært kortsiktig tankegang.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #34 Skrevet 8. mai 2010 Selvsagt har han rett til permisjon selv om han bare er vikar? Min første permisjon ble basert på inntekter fra engasjementer/vikariater.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå