Gå til innhold

Skal på jobbintervju på mandag. Hva kan man si er sine svake sider?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker at jeg kan jo ikke være noe som er så negativt at de blir skremt heller:) Så hva kan man svare på et slikt spørsmål uten at det blir for negativt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier å si at jeg er sta, utålmodig og kan bli litt for engasjert. Det er negative sider som også kan vinkles positivt, og dessuten veldig sant (om meg).

Skrevet

Det er vanskelig å si uten å kjenne deg.

Hvis jeg får det spørsmålet så kunne jeg sagt med et smil at jeg kan bli litt for opptatt av å vaske så jeg kan glemme meg litt bort. "Jeg skal bare..." pleier jeg å si til meg selv og plutselig får jeg dårlig tid til å rydde det jeg må rydde. Jeg jobber med mat så det er hele tiden noe å vaske på og siden jeg har fobi mot skitne kjøkken så tar jeg gjerne klut og skrubb med meg når jeg går rundt og skrubber på alle flekker jeg finner.

Jeg tror det er om å gjøre å vri de negative sidene om til noe positivt. Det er jo ikke negativt at man liker å ha det rent rundt seg på et kjøkken, men blir jo litt dumt hvis jeg må haste med stengerutiner f.eks.

Skrevet

For meg er en neagtiv side at jeg er litt for perfeksjonist, det negative med det er at jeg ofte gjør det selv isteden for å delegere, det postive med det er at jeg får ting skikkelig gjort.

Skrevet

Jeg svarte at det hadde jeg ikke og fikk jobben:) Syns det spørsmålet er noe utdatert, siden alle vet at de skal svare noe negativt som også kan vinkles positivt. Som utålmodig, har en tendens til å ta med jobben hjem, stiller store krav til seg selv, osv, osv. Man svarer ikke: Forsover meg ofte, er ofte syk og har dårlig økonomi for å si det sånn. Lykke til da.

Skrevet

Jeg sa som ærlig var at jeg ikke er noe flink til å takle kritikk - og det er vel neppe noe som kan vinkles positivt ;) Fikk jobben dog! Kanskje de skjønte at her var det en veldig ærlig person :P ?

Skrevet

Dine pluss kan også lett bli dine minus og det er du klar over.

F.eks. engasjert - lett bli overkjørende hvis du blir for ivrig.

Skrevet

Takk for svar:) Er flere av tingene dere har nevnt som stemmer på meg, så har fått noen gode tips:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...