Gå til innhold

Er i permisjon og fikk mail fra lånekassen at jeg for sommeren er innviglet kr 20 000 i støtte. Hvordan virker dette da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får nå ca 4800 kr i mnd (fulltidsstudent)høyskole...hva mener de med sommeren, juni, juli og august?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytte

Skrevet

dytte igjen

Skrevet

da jeg var student (i middelalderen), var sommeren bare to mnd, sånn lånekassemessig.

Skrevet

Ja, fordi i august begynner jo semesteret igjen.Men jeg får vel penger som vanlig nå i mai uten å måtte sende inn gjeldsbrev først?

Skrevet

4800 kroner for og være fulltidstudent?? Det kan da vel ikke stemme helt?

Men du får nok de 20000 fordelt på hver måned fra måneden du er innvilget fødselstipend!

Skrevet

men permisjonen min begynte sist oktober! Synes også 4800 er lite, men får 17 000 to ganger også da...

Gjest ->>-
Skrevet

Jeg gjetter at de kanskje mener ut resten av permisjonen din, sommeren inkludert. Da vil summene stemme noenlunde?

Skrevet

hmmm..ja kanskje det, altså mai, juni, juli og halve august....men hvorfor får jeg mail om at "Søknaden er behandlet" nå? Har jo fått permisjonspenger av dem hele tiden...

Gjest ->>-
Skrevet

Sommerutbetalinger behandles vanligvis separat og gis melding om rundt nå. Det vedtaksbrevet du har fått tidligere inneholdt antagelig bare utbetalingsoversikt frem t.o.m. mai.

Skrevet

ahh ok. Takk;) Men er det kun for juni og juli? Får man altså mer om sommeren?

Gjest ->>-
Skrevet

Nei, sommerutbetalinger bruker å være de samme som du har fått per måned ellers. Derfor gjetter jeg at du nå har fått vedtak helt frem til permisjonsslutt, uten at jeg er sikker. Det står antagelig i vedtaksbrevet du har fått nå eller det du fikk forrige gang, men trolig formulert på en så krøkkete måte at du må finlese fem ganger før du oppdager at de har nevnt det. ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...