Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #1 Skrevet 7. mai 2010 store blåmerker i ansiktet og kroppen de ukene en har samvær? Dette skjer hver gang far kommer å leverer barnet, og barnet ser ustelt ut, i slitt tøy, med blåmerker fra hårfestet til tærne... Har spurt gjentatte ganger hva disse merkene kommer av, og får unnvikende svar som at han ikke vet, eller at han tror d skjedde slik og slik... Vet at far overlater barnet vårt til nye samboer ofte når han jobber eller er avgårde på ting og tang, men kan ikke akkurat si at han bare har med å holde seg hjemme den uka han har barnet hos seg. Og kan ikke si med sikkerhet at d er samboeren hans eller han som gir barnet blåmerkene. Men er veldig bekymret siden d gjentar seg så ofte.... Og så klønete og dårlig balanse har/er ikke barnet mitt at d ramler støtt og stadig.... Ble forferdelig rotete dette innlegget, men er veldig bekymret og vet ikke helt hva jeg kan gjøre...
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #2 Skrevet 7. mai 2010 Gå på mannen din og krev bedre svar, be han spørre sin samboer. Syns også du skal snakke med sønnen din, men kanskje du først skal ringe Voksne for barn/ bekymringstelefonen for voksne og barn, for å diskutere hvordan du skal gå frem i en sånn samtale. Syns også du skal ta barnet med til lege og be lege undersøke skadene, da får du også dokumentert det. Husk at helsepersonell har meldeplikt til barnevernet, selv om praksis viser at denne sjelden blir brukt. Barnevernet vil forøvrig sannsynligvis si at den som har hovedpsorg er pliktet til å sørge for at barnet ikke har samevær med uskikket omsorgsperson -hvor urettferdig det enn er... Lykke til! Må være en forferdelig situasjon...
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #3 Skrevet 7. mai 2010 Dette kan jeg svært lite om,men jeg ville dokumentert alt. Ta bilder av barnets kropp før h*n reiser til far, og når h*n kommer tilbake. Gjør du dette med feks mobilen så blir jo datoen lagret på telefonen. Om det vedvarer eller eskalerer så bør du kontakte mekling(eller hvem det nå er) og reforhandle samværsavtalen. Og jo,jeg mener du kan si at far MÅ holde seg hjemme de dagene han har samvær. Hva er vitsen om barnet ikke treffer faren?
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #4 Skrevet 8. mai 2010 Nå ble jeg så utrolig sint og sjokkert over deg HI!!!! Du bekymrer deg for at ungen din kanskje blir slått når han er hos faren? Kommer hjem med blåmerker????!!!!!!!! Og du vet ikke hva du skal gjøre! Send nå for all del ikke ungen dit hvis du har mistanke! Ta kontakt med barnevernet den dag i dag. Og få de til å kontakte barnefaren og samboerern. Og ikke send ungen dit før alt er klarert opp i. Det er ungen din det er snakk og, og viss du er ei god mor så kan ikke du sove godt om natta. Ta deg sammen!!! Det er jo opp i mediene nå, om barn som er drept av sine egne foreldre. 33 unger i norge på 10 år!!! Ikke usannsynlig med andre ord at dette kan skje med ditt eget barn om du ikke stopper det i dag. Ja! Jeg setter det sånn. Veien fra å slå et barn er ikke så langt fra å drepe det. Nå er jeg mektig provosert!!! Håper du skjerper deg! Så ikke ungen din også klandrer deg for at du ikke stoppet dette.
Anne-B. Skrevet 8. mai 2010 #5 Skrevet 8. mai 2010 Skjerp deg og ro deg ned, 13:32. HI: Stopp samværet med en gang, og kontakt barnevern eller familiekontor. Jeg forstår at du føler at du ikke har så mye du skal sagt og er redd for å være den "umulige biomora," men om du har mistanker om at alt ikke er som det skal når barnet ditt er til samvær hos far og samboer, så må du si fra. I beste fall er det falsk alarm.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #6 Skrevet 8. mai 2010 13:32 Du må jo være noe av det galere jeg har sett på lenge. "Veien fra å slå et barn er ikke så langt fra å drepe det. " Jo den veien er lang! Det er desverre fortsatt alt for mange som slår barna sine, men heldigvis så blir ikke så mange drept. Det er ingen vits i å forsøke å skremme HI. Blir du provosert av at hun ber om råd, så stang hue i veggen til du føler provokasjonen gir seg,ikke skjell ho ut.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #7 Skrevet 8. mai 2010 Jeg har all mulig rett til å si akkurat det jeg mener!!!! Og det fordi ingen "såg" det som skjedde med meg da jeg var liten. Blir så sint fordi jeg vet hvordan det er å bli skadet for livet!!!!!!! Derfor synes jeg de som har mistanke om at barn blir mishandlet bør få ut finger, ræva opp av god stolen og kontakte noen som kan gjøre noe med det. Og å mishandle barn er en måte å "drepe" barnet. Eller ødelagt for livet, om dere vil ha det fint. ARG!!!!!!!!! Få opp øynene og tenk på hvor vannvittig ondt ungen har det... .Jeg sitter her å gråter nå, og håper inderlig ungen sover trygt og fredelig, med gode drømmer. 13.32
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #8 Skrevet 9. mai 2010 Dette er en sak du absolut bør ta opp med far på en skikkelig måte- gjerne med den nye samboeren tilstede, da hun også er en omsorgsperson for barnet. Som du skriver så har jo hun ansvaret for barnet ditt mens faren er bortreist, de ukene han egentlig skulle hatt samvær. For å være helt ærlig så hadde jeg ihvertfall ikke sendt barnet mitt avgårde igjen før noen kan redegjøre for årsaken til alle blåmerkene!!
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #9 Skrevet 9. mai 2010 Du må ikke sende barnet ditt til noen som slår det. Selv om det ikke er 100% sikkert. Hvis det ikke har blåmerker når det er hjemme hos deg, så er det sannsynlig at barnet ditt blir mishandlet. Jeg bor ikke i Norge, så jeg kjenner ikke til hvilke instanser du må henvende deg til, men du må IKKE sende barnet tilbake til faren.
Tokatter_USA Skrevet 9. mai 2010 #10 Skrevet 9. mai 2010 Ikke en eneste gang. Jeg vet ikke hvordan jeg ble anonym i det forrige innlegget (7:50).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå