Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #1 Skrevet 7. mai 2010 Vesla på 10 mnd har fått skurv i hodebunnen, og vi var på helsestasjonen og fikk anbefalt salisylolje. Har smurt inn hodebunnen natt til i går og til i dag. Er ganske bra i dag, bare noen "flak" igjen her og der. Så, det jeg egentlig lurer på er om jeg skal fortsette til hun er 100% fin i hodebunnen, eller om dette bare er noe man bruker når det er mye skurv? Kan det være for sterkt for den friske huden ellers? Står ingenting på flaska om hvor lenge det skal brukes.. Takker for svar!
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #2 Skrevet 7. mai 2010 Det forsvinner av seg selv og har ingen betydning for hårveksten så jeg ser ikke helt poenget med å bruke salisylolje for å fjerne det. Ut over det vet jeg ikke hvor lenge du kan bruke det.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #3 Skrevet 7. mai 2010 I og med at hun først fikk det ved 8-9 mnd alder, og at hun tydelig har vist ubehag når jeg har tatt på hodebunnen hennes, så synes jeg (og helsesøstra) at det var lurt å prøve med salisylolje... Også syntes hun det var veldig deilig i går da jeg brukte kam og fikk vekk noen skorper:) HI
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #4 Skrevet 7. mai 2010 Du må huske å dekke til håret slik at hun ikke får det i øynene osv. Er etsende... Jeg brukte vanlig olje. lot det sitte i noen timer og kunne pille bort skurven med en lusekam eller vanlig kam. Jeg hadde nok gått over til det nå, og slutta med salisylolje. Huden under er jo frisk, det er jo bare et såkaldt melkebelegg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå