Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #1 Skrevet 7. mai 2010 Vi har tydeligvis blitt adoptert av en katt i dag. Den har holdt til i hagen vår, og etterhvert på verandaen, i hele dag. Den er virkelig verdens nydeligste, det er ikke det, men jeg er så alergisk at jeg kan ikke være ute når katten er i nærheten. Min mann har lempet den ut fra verandaen flere ganger, men den hopper bare inn over gjerdet igjen. Den har også sneket seg inn flere ganger, da barna har latt verandadøren stå åpen et øyeblikk. Nå sitter jeg inne med dører og vinduer lukket og ser ut som en kjøttkake i ansiktet, mens pus ligger ute og soler seg og nyter finværet. Hvordan i all verden kan vi få katten til å gå hjem til sin egen familie, slik at jeg også kan være ute med barna?
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #2 Skrevet 7. mai 2010 Kast en bøtte vann over den mens dere roper og skriker. Høres nok slemt ut, men katten tar ikke skade av det. Hvis dere ikke setter en støkk i den så risikerer dere at den kommer tilbake igjen og igjen.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #3 Skrevet 7. mai 2010 Uff, det var det jeg var redd for. Den er så nydelig der den ligger og koser seg, har ikke lyst til å være "slem". Men jeg må nesten kunne være ute i min egen hage i sommer, hvis ikke kan sommeren bli laaang. Venter ny baby snart også, og da vil jeg jo helst kunne ha et åpent vindu uten å vente kattebesøk
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #4 Skrevet 7. mai 2010 Da må dere nok være litt "slemme", for å sikre dere at den ikke kommer tilbake! Du får fortelle oss hvordan det gikk:)
kitty litter Skrevet 7. mai 2010 #5 Skrevet 7. mai 2010 Eh.......HALLOOOOOOOOOOOO. Hva med å ta bilde av katten og sende til lokalavisa for å se om noen savner den? og i tillegg henge opp plakater på lyktestoler, ved postkasser o.l.? Kommer sikkert til å ta 2-3 dager, men det overlever du vel? O jo, jeg VET hvor ille allergisk man kan bli...
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #7 Skrevet 7. mai 2010 Jeg har selv flere katter,og vil alikavell anbefale vannmetoden. Frem med hageslangen når den nærmer seg,en tøff,men alikavell skånsom metode. Det er jo ikke akkurat nødvendig å dynke den.
Gjest sug lut Skrevet 7. mai 2010 #8 Skrevet 7. mai 2010 Good one, neffi. Skikkelig sannsynlig at noen gidder det for en endags løskatt.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #9 Skrevet 7. mai 2010 Tror ikke denne katten lider noen nød Den har noen ganger fulgt oss til barnehagen, så den bor nok i nærheten. Den er kjælen og leken, og blank og fin i pelsen. Tror rett og slett den kom til oss i dag fordi vi var hjemme (planleggingsdag i bhg), og den var selskapssyk. Nå er den sikkert hjemme hos familien sin igjen, håper den får masse oppmerksomhet og kos der i helgen. Så det blir nok ikke noen annonse i avisen Jeg slapp å bruke vann i dag, katten forsvant da barna ble kalt inn for kvelden, men må nok følge vannrådet dersom den kommer tilbake. Etter at jeg skrev innlegget, begynte jeg å hovne opp i underarmene, klø over hele kroppen, og fikk lette pusteproblemer. Dette på tross av at jeg hadde kastet alle mine og barnas klær rett i vaskemaskinen, dusjet grundig selv, og puttet ungene i badekaret. Tok også to polaramin. Er rett og slett så egoistisk at jeg ikke vil sitte inne bak skalkede luker med hele familien i dette nydelige været!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå